torsdag 14 juni 2018

Inför valet

Jag börjar bli trött på allt pajkastande hit och dit.
Allt är så extremt idag.
Varför kan ingen lyssna? Alla vill bara uttrycka hur dom andra är skit!

Sympatisörer av SD vilka är det?
Jag är helt övertygad om att det inte finns många som sympatiserar med SD.
Däremot tror jag väldigt många är missnöjda med att 7-klövern inte gör något åt detta.
Många missnöjesröster tror jag.
Jag tror inte att folk är för SD!
Jag tror många är emot 7-klövern och etablissemanget.

Sverige är ett fantastiskt land att leva i.
Vi vill alla att det ska vara så.
När konservativa krafter får gå på fram marsch så kan vi inte blunda.
När folk läser om våldtäkter,skjutningar och annat så måste vi lyssna på dom.
Vi får inte förvränga fakta eller lägga dom under mattan.
Vi kan inte tillrättalägga information så det passar vissa syften.
När ska vi få en regering som lyssnar på folket?

Hur kan imigrationsfrågan få bli störst i debatten?
Jo därför att den påverkar flest folk!
Antagligen är det så i alla fall.
Välfärd hit och skola dit.
Miljö hit eller försvar dit.
Inget betyder något så länge folket inte får gehör på det dom tycker är viktigast.

En man sa en gång - Öppna era hjärtan!
Hur många tyckte det var fina ord som vi behövde ta till oss då?
Han är ju en förrädare i vissa extremisters ögon nu.
Hur kunde det bli så?
Kanske för att han inte lyssnade på folket.
Politiker idag måste förstå att massan måste med på tåget.
Det är så lätt för folk att hänga på "fel" tåg idag.
Imigrationsfrågan måste lösas först och nu med detsamma.
Våga prata om problem!

Varför har vi inte lösningen på segregationen?
Kan den lösas utan att vi blandas upp i bostadsområdena?
Jag har växt upp i Hallonbergen.
När vi flyttade dit skulle det vara ett drömsamhälle för barn och vuxna.
Ingen biltrafik utan barn som leker överallt.
Jag går i Hallonbergen då och då fortfarande.
Jag blir ledsen när jag går där.
Utanförskap råder verkligen här.
Jag tycker att alla som säger att vi ska ta emot alla som vill komma hit ska besöka
eller ännu hellre flytta till Hallonbergen för att motverka segregation och rasism.
Skulle Annie Lööf kunna tänka sig att flytta dit?
Jag älskade Hallonbergen 1980 och runt dom åren
Det kom sakta alla typer av människor.
Det var lite fobi mot homosexuella på den tiden och vi fick grannar
som var homosexuella sen kom även invandrare.
Jag gillade mina grannar jättemycket och många av mina fördomar försvann
där och då.
Det var ju vanliga människor! Som mig!
Allt var bra tills vi svenskfödda började flytta därifrån för att problemen
började torna upp sig på himlen.
Kommunen slutade bry sig.
Inga krav ställdes på bestämande eller invånare.
Det skjuts nu i mitt Hallonbergen!
Och nu säger eliten att det inte finns "No-go zoner" "Var inte rädda".
"armband mot våldtäkter"
Och så frågar ni hur SD kan växa?
Är jag verkligen rasist om jag påstår att om detta fortsätter så klarar vi inte mer?
Stoppa invandringen nu!
Är det rasism att säga så?
Invandrarfientlig? Är jag inte kritisk?
Varför använda vissa ord vid vissa tillfällen och inte vid andra tillfällen?
Fientlig är jag mot nazism.
Den ska verkligen utrotas en gång för alla!

Islamofob? Om jag är emot något är jag då en "fob"?
Kan jag inte vara en orolig medborgare som behöver veta att inget farlig kan hända
till 99 % ?
Islam är liksom andra religioner en rörelse med gott om inslag av våld.
Jag har inget emot en troende muslim (även om jag tycker dom är korkade
för att jag tycker all religion är korkad).

Men håll er för er själva!
Försök inte trycka på mig saker jag inte vill ha med att göra.
Jag älskar AIK!
Ska jag få skrika i megafon en gång i veckan över hela Solna Centrum
- HEJA HEJA AIK!
Och på nästa hustak så står en djurgårdare!
Vi behöver inte minareter (heter det så?).
Jag har aldrig känt att judendomen har påverkat mitt liv
Varför inte det?

Tillbaka till segregationen.
Kan inte den lösas så kommer motståndet att vara så stort det är idag tror jag.
Vill Henrik Schyffert flytta till Hallonbergen så vore det kanske starten på något gott.
Ernman till Fittja och Betnér till Ronna.
Vi  måste blanda upp oss för att förstå och hjälpa varandra.
Gated community är inte den rätta vägen.
Men skulle jag ha råd så varför inte!
Kan Hallonbergen bli mitt Gated community?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!