tisdag 5 juni 2018

MeToo Och Virtanen

Jag såg Uppdrag Granskning igår om MeToo/Virtanen fallet.
Ett program som jag tycker ni ska se.

https://www.svtplay.se/video/18177558/uppdrag-granskning/uppdrag-granskning-metoo-och-fredrik-virtanen-metoo-och-fredrik-virtanen

Det tar fram saker i ny dager tycker jag.
Man kan tycka exakt vad man vill om händelserna hit och dit.
Man kan tycka vad man vill om Metoo rörelsen.
Därför är det bra att se den här dokumentären om Wallin/Virtanen/MeToo.

Låt mig göra en sak klart från början.
Jag har aldrig gillat Virtanen.
Han har skrivit saker som jag bara avskyr och hans agenda är inte vad jag står bakom alls.
Aftonbladet har jag avskytt i decennier
(utom sporten där det finns gott om bra journalister och artiklar.).
Virtanen är i mina ögon praktexemplet på den elit som väldigt många vänder ryggen till.
Han är i mina ögon en av väldigt många orsaker till att SD och polariseringen växer.
Det finns gott om dessa människor.
Sen är Virtanen en gris rent ut sagt.
Men är han en skyldig gris?
Det är en stor skillnad på att vara brottsling och skitstövel.

Jag tänker på Billy Butt direkt när jag såg detta om Virtanen.
Har ni hört P3 dokumentären om Billy?

https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/48213?programid=2519

Likheten är två stora skitstövlar som utnyttjat sin ställning i samhället.
På ett svinigt sätt.
Ja!
Men brottslingar? Nej!
Eller åtminstone tills motsatsen bevisas.
Domstolar måste väl få ge sin syn på saken eller?
Och alla ni som klagar på Fria Tider (jag också) kanske ska vara försiktiga.
Vilken media kan man lita på egentligen?
SVT pratar om källkritik.

Carolina Neurath som nämns i repotaget arbetar på SVT och är vän med Cissi Wallin.
Det var nyheter för mig och det gör ju att hon är jävig.
Hon ska ju naturligtvis inte få ha åsikter i TV om detta fallet.
Hon må vara en duktig journalist men det spelar ju ingen roll.
Hennes förtroende i frågan är förbrukat.
SVT beter sig bara dumt åt när dom försvarar henne

Sen undrar jag varför hela MeToo rörelsen lägger locket på
när SVT vill göra en granskning om fallet.
Tystnaden talar ju för sig själv.
Dom har en dold agenda som dom inte vill ska komma upp till ytan eller?

MeToo rörelsen har varit och är väldigt viktig men får ju inte förstöras av
personliga vendettor mot "oskyldiga" (?) människor.

Skulle alla som jag avskyr och som har "kränkt mig" sitta inlåsta eller
bli förföljda av ett drev så skulle det vara fullt på Maldiverna.
(Är det dit alla flyr?)

Jag har dåligt eller inget förtroende för SVT numera eftersom
dom inte är opartiska längre (någonsin varit?)
Men jag gillar när UG sätter tänderna i svåra saker.
Hur i helvete kan folk hata när dom undersöker saker som har hänt?

Sen att Virtanen fått mordhot!!
Vad är det med folk?
Har ni inga spärrar?
Är ni helt dumma i huvudet?

Det finns större svin än Virtanen som går därute.

Dokumentären ska man vara kritisk mot också men
vad är sant och inte?
Men det är väl inte det detta handlar om utan drev mot personer.
Skulle du vilja ha drev efter dig?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!