onsdag 4 mars 2020

Arg och lycklig!

Jag har hittills haft ett riktigt bra liv.
Är nöjd med det jag fått vara med om.
Har massor med bra,roliga,trevliga,underbara,lite sorgliga,
tokiga,galna,obehagliga,skamliga, ej rumsrena minnen att ta med mig
när jag väl packar ihop och sätter mig på farstukvisten
och väntar på liemannen som obarmhärtigt kommer.
Hoppas snarare på förr än senare.
Har inga önskemål om att bli så gammal som möjligt.
Så jag är i stort sett lycklig.

Men jag är arg!
Kanske argare än någonsin.
Det är alla människor därute som jag blir argare på.
Människan blir inte en bättre och mer sympatisk varelse.
Det blir mer och mer en individuell och egoistisk varelse.

Hur många tänker på andra till 100 %?
Vilka bidrar verkligen till en bättre värld?
Säg nu inte alla som bryr sig om miljön!
Ja dom gör en del eller till och med en stor del men om du tänker lite längre då?

Jag kan inte sätta mig i bilen längre utan att bli arg.
Hur kort bit jag än kör så är det alltid en tok-egoist i en Audi som korsar min väg.
Varför är Audi ägare den sämsta sortens bilförare? (Nu raljerar jag friskt)
Men det blinkas inte,det talas i mobiltelefon, det körs som svin rent allmänt.
Trafiken i Sverige är usel!
Vi är nog hyfsade bilförare men vi är världens sämsta trafikanter (kanske).
I trafiken finns det väldigt få som bryr sig om andra.

Folk är tok egoister rent allmänt i hela samhället.
Det är inget som helst vi utan bara ett stort jag!

Jag blir arg dagligen på alla twitterinlägg som folk skriver.
Kanske måste jag ta bort mitt konto?

Facebook gör mig jättearg för deras censur är hemsk
Just nu är jag portad i 30 dagar från "fejjan".
Det är någon i en sluten grupp som anmält mig för en dålig humor bild!
Vart kommer alla kränkta människor ifrån?

Jag är jättearg på etablissemanget i Sverige som skiter i oss medborgare.
Mer viktigt är en jakt-skjorta än en våldtäkt!"
Det är fokus på helt fel saker hos dom som har makten.
SD växer men makten ignorerar bara folks oro hela tiden!

Sen har vi dom på gräddhyllan som inte fattar någonting.
Jag talar om kultureliten!
Proffsen på vad som är bäst för Sverige
Sitter privilegierade med skattefinansierade hus och löner och tycker att
visst ska vi göra si och så.
Ingen vågar gå emot!
(Tack Stefan Sauk och Alexander Bard m.fl för att ni vågar/orkar)

Du ska vara jävligt rik för att kunna vara kommunist!

Folk som är i en egen värld eller bubbla förstår inte andras värld.
Ta och sätt dig i någon annans situation någon gång!
Och låtsas inte bry er om betongen i orten.
Fler fritidsgårdar föder bara mer kriminalitet.
Jerzy Sernecki är inget recept på hur vi ska handskas med kriminaliteten.
Högre straff ger inte mindre brott mentaliteten ger jag inget för.

Sen har vi Miljöpartiet (se tidigare inlägg)
Jag orkar inte med dom.
Plastpåsar är värre än våldtäkter och skjutningar!

Jag är arg på massor av andra människor också!
Men jag är lycklig också!

p.s. The Affair är så jobbigt mentalt att se på. Orkar max se 1 avsnitt per gång!
Ibland måste jag ta flera dagars paus från Noa´s och Allison komplicerade liv.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!