onsdag 25 mars 2020

Konstigt och tomt

På min arbetsplats är det uppskattningsvis 300 arbetsplatser.
Eller i alla fall så kan det vara det vid max.
Idag en tisdag i Mars så är det 15!
Pandemin skapar detta tomrum.
Men jag är här!
Inte för att jag vill utan för att jag måste.
Min chef tvingar mig att vara här.
Tvingar och tvingar är väl kanske inte sant eller i alla fall lite överdrivet.
Jag har ju ett jobb att sköta.
Men absolut inget att göra.
Jag känner mig som Jack i The Shining (för övrigt en av dom bästa filmerna överhuvudtaget)
Han går ensam i korridorerna på The Overlook Hotel.
Och blir galnare för varje dag som går.

Det finns verkligen ingenting att göra på jobbet.
Det blir You Tube, Netflix och SVT play för hela slanten.
Idag har jag sett sportens årskrönikor, Brooklyn 99 och roliga kortfilmer.
Jag har surfat på Twitter och Facebook.
Jag har inte gjort något som ger någon mening rent arbetsmässigt.
Men jag ska inte klaga.
Jag har en lön och är frisk så jag ska bara hålla käft.

Idag är det onsdag och exakt samma som dagen före.
Jag vet vid det här laget hur det är att sitta på en öppen anstalt.
Du kommer på morgonen och går hem på eftermiddagen.
Utan att ha gjort en enda meningsfull uppgift!

Jag kommer att bli galen...var så säker



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!