fredag 20 mars 2020

Ensam Fredag

Min arbetsplats är som The Overlock Hotel just nu.
Ni som har sett superfilmen The Shining vet vad jag menar.
Tomma ensamma korridorer överallt!
Jag är Jack!

Alla andra jobbar hemma eller är sjuka.
Jag surfar på alla hemsidor jag kan hitta.
Orkar inte se mer Netflix eller You Tube just nu.
Twitter har jag kollat allt på.
Det finns ingenting att göra på jobbet heller.
Men jag MÅSTE vara här!

Igår kväll så gick jag med dottern på den bästa restaurangen i Stockholm
Enligt mig i alla fall.
Lilla Ego heter den.
Den får ALLTID 5 i betyg!

Till förrätt åt jag Tonfisk med wasabi, kokos och blomkål.
Varmrätten blev Ren med svamp, jordärtskocka och peppar.
Och till efterrätt Havtorn glass med Choklad.
Det var så gott!
2 förrätter, 2 varmrätter och 2 efterrätter + 1 öl och en drink för 1450:-
Helt ok pris tycker jag.
Lite ljus i tillvaron.

Efter Corona så kommer solsken!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!