fredag 6 mars 2020

Selfie

Med handen på hjärtat, hur många selfie bilder tar du på dig själv dagligen?
I mitt flöde är det gott om selfie bilder.
Det är typ samma människor som gör det om och om igen.
Varför?
Har dom sådant enormt bekräftelsebehov?
Stackars människor före 1994 eller nåt.
Ni måste varit självmordsbenägna.
Eller i alla fall väldigt illamående.

Jag har en släkting som i stort sett dagligen lägger ut en bild på sig själv.
Förstår ingenting.
Men samtidigt är det ju hens (varför startar alltid rättstavningsprogrammet här?) liv.
Så jag får nöja mig med att skriva av mig här.
Oftast är det ju kvinnor som håller på med detta upplever jag.

Men jag ska inte få detta att förstöra för mig.
Så nu har jag beslutat att inte "gilla" selfie bilder något mer.
Men några undantag.
Om det är två på bilden (för jag anser att det kan hylla kompisen
eller till och med visa kärlek,och det är ju fint)
Eller om det är bakgrunden som är det viktiga i bilden.
Då får ju bilden ett syfte som jag förstår.

Ni är fina alla ni därute!
Många säger att man duger som man är.
Ljug inte då med era selfies.
Alla som inte vågar lägga ut bilder av sig själva för att dom helt enkelt är skitfula då?
Många trasiga framför allt kvinnor därute som aldrig vågar.
Om man är för ett utseende fixerat samhälle så är det ju ok.
Men alla andra?

Eller i grund och botten är vi ju hycklare allihop!

#vågavägraselfie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!