tisdag 16 augusti 2022

Tankar om en fest

Den 5 September ska jag på min lillebrors 50-års fest. Han ska ha festen tillsammans med hans tjej som också fyller 50. Det ska bli kul. Tydligen så kommer det runt 80 personer. Det kommer alla möjliga till festen och nu har jag även fått höra att det kommer lite släktingar till mig som jag inte pratat med eller sett på länge. Väldigt länge faktiskt. Min storebrors dotter med sambo t.ex. som jag inte sett sedan deras bröllop 2017!!!!! Det blir mer än 5 år sedan. Dem har fått 2 barn under tiden. Sen har vi min storebror och hans fru som också kommer. Senast jag pratade med honom (nej sms räknas inte. Inte heller bara rent prat om min pappas dödsbo, det räknas inte heller) jag menar alltså en konversation. Då blir det 2018 som jag tror. Ja vi har haft samtal på telefon som låter så här

- Hej hur är läget?

- Jo tack det är bra, själv då?

- Jo det är bra. Är ni friska?

- Japp det är vi.

- Ja men då så. Vi hörs vidare.

Det här kallar inte jag en konversation. När vi träffades 2018 så fick vi frågan om vi har bra kontakt. En av oss svarade att jo det har vi och en av oss sa att nej vi har ingen bra kontakt. Så jag gissar då att en är nöjd och en inte är det.

Jag gissar på att läget kommer vara lite spänt i början men jag ska inte ha någon negativ energi med mig för jag ska ha kul. Och jag ska inte engagera mig in någon som inte vill ha kontakt. Så jag ska ta några extra öl och leta upp folk som vill umgås och ha kul. Det blir lite Luke och Darth kanske? Eller så har jag tvär fel och att det blir som om inget dåligt någonsin har funnits. Vi får helt enkelt se.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!