torsdag 11 augusti 2022

Torsdag 11 augusti

Torsdag på jobbet.

Det är bra himla tomt i våra lokaler. Antingen jobbar folk hemma eller har semester. Det spelar ingen roll för jag har det stendött. Det händer absolut ingenting. Jag tittar på SVT Play och en suverän dokumentär om Vladimir Putin. Vilken livsfarlig man det är. Men man får ge det att han är oerhört skicklig i det ha åstadkommer. Och jag tror att det ryska folket är precis rätt folk att manipulera som han gör. Hur många människoliv har han på sina händer? Hur många mord är direkt kopplade till Putin? Massor antagligen. Såg att dokumentären försvinner snart och det är synd. Många borde se den. 

Har också sett en annan dokumentär om människans yttersta vansinne. Den går på Netflix just nu och heter "Trainwreck Woodstock 99´" den bör ni verkligen se. Det är ett bevis på att människan är ingen trevlig varelse som finns på den här underbart vackra planeten. Tänk att det finns en destruktiv varelse som inte har något gott i sig alls som blir den som sätter gränser och regler för allt här på jorden. Vi är ett ont väsen som är som ett riktigt svårutrotad virus. Mänskligheten bara måste vara på väg mot undergång. Undrar om jorden eller mänskligheten går under först?

Som jag sa så har jag precis ingenting att göra på jobbet just nu. Väntar på att min nya kollega ska börja. Hoppades på en ung frisk fläkt men det blir nog tyvärr motsatsen. I alla fall av vad jag sett och läst än så länge. Men dem säger att det inte ska vara en ny chef så jag får väl hålla mig lugn tills det händer något att bli upprörd över. Men dem lovade att jag skulle få vara med i processen men det höll dem inte länge. Så jag kliver in i detta med en liten dålig känsla.

Nä snart skiter jag i detta och åker till Medborgarplatsen för en öl istället..... 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!