tisdag 23 augusti 2022

Vilja bort komma till nytt

Nu har det hänt igen i mitt liv. Längtan att komma bort är större än att komma till. Jag är bortskämd och det vet jag. Men nu vill jag verkligen byta jobb. Har varit här i drygt 10 år nu och det är alldeles för länge. Jag har börjat leta jobb för sent igen. Men nu ska jag på en intervju i alla fall. Och tyvärr vill jag ha jobbet alldeles för mycket. Just för att jag kräks på mitt nuvarande jobb. Känner ingen motivation alls att vara kvar här. Det är otroligt ensamt när det slår till. Ingen som bryr sig om jag är här eller inte utom när det är bråttom. För då jäklar behövs jag. Men jag får ingen info av min chef om vad som händer och sker. Ingår inte i mailgrupper där info skickas fram och tillbaka. Mycket hysch-hysch om saker i vår organisation.

Så jag vill bara bort just nu och jag har gjort det förr. Börjat på arbetsplatser som bara känns ok. Inte ett ställe där jag känner att här kan jag stanna och utvecklas. Min nya chef är en ointresserad chef som frågar om jag har mycket att göra, sen nöjer sig med svar utan att följa upp det.

Hoppas nu verkligen att intervjun går bra och att det är en utvecklande och rolig plats att komma till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!