måndag 15 oktober 2012

Ica Landsvägen Sundbyberg

Skickade följande brev till Ica Supermarket Landsvägen i Sundbyberg:

Hej!

Tyvärr måste jag nu säga Hej Då till er på Ica/Landsvägen.
Jag har handlat hos er i många år men nu räcker det.

Har sett hur er butik blivit sämre och sämre för var dag men jag har hållit fast vid er för jag har trott
att det blir nog bättre.
Men allt eftersom så har personalen blir mindre och mindre kundvänlig och jag känner mig inte välkommen längre hos er.

-Fel priser tas av kassapersonalen (måste kolla kvittot varenda gång)
-Okunnig personal (gäller inte alla)
-Dåligt humör (rent allmänt av vissa)

Och droppen kom idag när jag påpekade att fel pris tagits, så får jag betala ännu mer.
Och eftersom jag påpekade detta så trodde jag inte att jag kunde bli lurad en gång till.

Så nu räcker det!
Jag är kund och förväntar mig ett visst bemötande.

Hej Då Ica/Landsvägen
Och jag ska nu ge Willy´s en chans
Handlar stort varje vecka och lite varje dag så jag är nog en genomsnittlig kund.

Hoppas ni inser att ni är på fel väg.

MVH
F

Fick följande svar från butikschefen:

Hej F
 
Vill börja med att tacka dig som är trogen kund hos oss på ICA Supermarket Sundbyberg.
Det är ingen bra ursäkt men vi är mitt uppe i en stor ombyggnad av butiken som är påfrestande för både kunder och personal.
Vårt mål är att kunna erbjuda bästa möjliga service och en hög kundnöjdhet. Denna vecka och de närmsta veckorna kommer ordinarie personalen
att genomgå en mängd utbildningar för att höja kunskapsnivån i yrket.  Detta har resulterat i att det är en del extrapersonal i kassan vilket vi beklagar.
 
Jag ber om ursäkt för prisfelen, du har en 25-kroners prisgaranticheck att hämta ut i kassan.
 
I början av november öppnar vår nya butik och vi kommer kunna erbjuda ett fantastiskt sortiment av färskvaror med inriktning på hög service.
Vi vet att vi inte kommer att nå dit på en dag men vårt långsiktiga mål är att bli den bästa butiken i Sundbyberg.
Hoppas innerligt att du kan ge oss en ny chans.
 
Min kommentar:
25:- !!! Inte ens värt att kommentera
Problemet har funnits under lång tid och att enbart bortförklara på ombyggnad köper jag inte.
Jag känner mig inte viktig som kund hos denna butik så jag säger....no moore!
********
Seeya............
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!