måndag 1 oktober 2012

Vän

Är en vän en vän?
Vem är en vän?
Facebook vän! Va f-n är det?
Är det någon du kan ringa när det krisar?
Är det någon du säger hej till?
Det gör jag till kärringen på Ica, eller gubben jag möter i hissen på väg till tandläkaren.
Är det någon jag vet något om?
Är det någon jag ensam kan äta lunch med?
Jag har min egen tes om vem som är min vän.
Har du det?
Är det tävling på facebook om vem som har flerst vänner?
Har blivit borttagen av två vänner där nyligen och lite överaskad är jag av den ena.
Men inte den andra.
Jag har ett fotofilter på min sida där jag inte tillåter alla att se mina bilder utan jag väljer vilka som ska se vad. Och det tror jag upprör. För att jag döpt gruppen till nära vänner respektive supervänner.
Varför då? Helt enkelt för att jag inte vet om alla vill att jaf visar allt för alla. Jag vill inte att min släkt ska vara rädda för vad jag lägger ut på facebook.
Jag har mina normer för vad folk bör se och inte se.
Ta bort mig från facebook om du vill men va inte en hycklare och låtsas att vi är kompisar när vi ses.
Jag ger ingenting för hycklare så..............
Men mina vänner finns på facebook också.
Ni vet vilka ni är!
Men krama mig inte Judas.
Jag tycker ändå att du/ni är okey människor.
Och jag hatar er inte.
Ni fick inte se bilder och blev sura.
Varför inte fråga om ni får se bilderna som jag censurerat för er?
Jag har många fina vänner på facebook och jag saknar en hel del av er.
Ta hand om dina vänner och bli inte sur om dom gör lite underligga saker ibland.
En vän som är en vän är en bra vän.....
*****************
seeya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!