torsdag 18 oktober 2012

Parken Zoo

I Eskilstuna är på tapeten.
Och är ni förvånade?
Jag är inte förvånad över all vanskötsel som jordens alla djur får stå ut med!
Jag vill helst inte veta!
Djur och Barn är ju planets mest oskyldiga och då är det ju klart att dom blir mest drabbade.
Det säger väl sig själv.
********
Jag gick på cirkus för en massa år sedan med min dotter och såg då hur elefanterna samt dom
andra djuren verkligen led.
Och då bestämde jag mig för att aldrig gå på cirkus med djur igen.
Jag tycker att folk kan för en gångs skull bestämma sig vilken sida man vill vara på.
Det är ju bara att inte köpa biljett så går ju cirkusar och zoo i konkurs till slut.
Varför kan inte alla aktivisterna ta ett ställe i taget och protestera så skiten stänger.
Minkarna är ju det dom håller på med men resten då?
Nä se till att ge er på Kolmården,Borås Djurpark och alla andra också.
Tack och lov har ju Skansen tagit bort sina elefanter men resten då?
Varför ska folk kunna tjäna pengar på att hålla djur i bur för att vi människor ska kunna se
tigrar,lejon m.m.
Varför ska vi lära våra barn att så där ser en tiger ut i en alldeles för liten bur?
Jag hoppas verkligen Parken Zoo i Eskilstuna får lida för vad dom gjort.
Alla som sköter djuren bör ta sitt ansvar!
***************
Självklart är jag en hycklare som inte drar mitt strå till stacken på alla sätt.
Men vi kan ju till att börja med se till att det inte ens finns djurparker.
För då räddar vi i alla fall ett par djur...........
Det är ju så med det mesta, finns det ingen efterfrågan så finns inget behov.
Finns det inte att få tag på så saknar man det inte.......
**************
Jag lovar här och nu att aldrig mer besöka en djurpark eller en cirkus med djur.
Lova du med!
Ställ upp för djuren dom är inte skyldiga till vår skit på jorden.
Seeya.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!