måndag 17 december 2012

Curling-pappa

Nu kommer det dementier från alla möjliga håll om vem det var som kräver
pepparkakans avgång!
Vem är skyldig till saxen hos Disney?
Negerboll är ett skällsord från förr som måste bort ur vår vokabulär!
TinTin är inte 2000-talet1
osv.osv.
Bosse Hansson är i alla fall nöjd.
Och Martin Melin också.
Det är ju snart så att man kan vara hur rasistisk som helst för det kommer alltid någon annan
knäppgök inom kort som fortsätter.
************
Såg ni Odjuret med Ola Rapace igår på SVT1?
Om ni inte gjorde det så missade ni något.
Ämnet är brännhet även om det slarvades lite med boken.
Vad är rätt/fel i det som hände?
Det kan diskuteras länge om och om igen.
Jag måste se den igen i alla fall.
Skådisarna är blandade bra/dåliga.
Tycker det verkar svårt att hitta lämpligt bra barnskådespelare.
Där ligger vi lite efter tycker jag.

*****************
Curlingföräldrar!
Jag tillhör nog den första "Curling-generationen"!
Jag tror det i alla fall.
Och jag börjar ruttna ihop helt på att vara en curlingpappa.
Och när jag försöker släppa snöret,ja då skiter jag i min dotter helt plötsligt.
Då är jag en oengagerad pappa som bara tänker på sig själv och annat.
Från att ha gjort allt så har jag sedan en tid tillbaka bestämt mig för att ändra mig.
Min dotter är nu 18 år!
Och vill inget hellre än att bli "fri" från sina föräldrar och som hon själv säger.
- Nu är jag 18 år och myndig och jag tänker göra som jag vill.
-Jag tänker inte ta någon skit från er.
Och så håller det på.
Så nu tänker jag att visst ska hon få sin "space" och leva sitt liv som hon själv vill.
Ta egna beslut, bestämma själv över vad hon ska göra,äta,när hon ska sove,när läxor ska vara gjorda,
hur bra hon skall vara i skolan,killar,festa på krogen,resor,helgjobb,skolk,sjukdomar,när hon fryser,när hon svettas ja ta mig tusan allt ska hon få bestämma själv.
Men då kommer ju också en del mindre roliga saker som att betala räkningar,städa,laga mat och framför allt komma ihåg saker som inte bara är egencentrerade.
Och då låter det annorlunda.
-Ska jag komma ihåg det?
- Ska jag betala det?
-Det vill inte jag lägga pengar på!
Och massor med andra saker.
Men jag har som sagt satt ner foten och kommer inte "curla" mer.
Utan nu är hon en fullvärdig vuxen medlem i vår familj.
Och hon ska behandlas som en sådan då tycker jag.
Jag ska inte säga eller tipsa eller fixa,laga,tvätta,lära m.m vad hon ska syssla med.
Och då är jag helt plötsligt en pappa som skiter i henne.
Vad är mellantinget mellan curlingpappa och en pappa som skiter i allt?
Hur ska jag vara den perfekta pappan?
Om hon behöver hjälp och ber om det så hjälper jag henne.Så mycket vet jag!
Men ska jag ta all skit som kommer ur hennes mun?
Ska jag vara en elak pappa som inte bryr sig samtidigt som jag inte skall klaga eller bara stå i vägen?
Suck!
Man kan bli en värdelös,elak,egoistisk pappa över en natt det är då sant!
Nä jag tänker fortsätta att lägga över ansvar på min dotter.
För Curling är det slut med för min del!
Och om inte det duger så rekommenderar jag min dotter till att flytta hemifrån.
För hon är ju en vuxen människa på 18 år! Och då gör man ju som man vill.
Jag älskar min dotter meer än något annat på jordklotet och går över eld och vatten för henne.
Men jag tänker inte vara boven som bara är elak.

Kommer säkert åtekomma i ämnet....................
***************
seeya..............


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!