torsdag 20 december 2012

Värdelöst Samhälle med Julfest!

*Jag är värdelös!
  Enligt min dotter är jag totalt värdelös utom när stålarna hamnar på hennes skrivbord.
* Jag är sämst!
 Jag får vara glad om jag får övningsköra med henne och jag skall då vara på gott humör!
*Jag är gnälligast!
 -Jag prioriterar inte ditten och datten när det gäller städa,tvätta,laga mat m.m.säger hon!
* Jag är tjatigast!
 Du bara tjatar hela tiden om att göra rent handfatet efter mig,ställa ner i diskmaskin,inte kladda ner.
* Jag är bara elakast!
 När hon inte tål härfärgningsmedel,tatueringsfärg m.m. så är jag elakast som säger skyll dig  själv om du vet att det inte går men gör det ändå!

Vilken tur att det är jul snart för då kanske min dotter är glad i ett par dagar i alla fall!
Och då kanske vi får lite lugn och ro för julen är ju barnens högtid!
Även stora bångstyriga döttrar på dryga 18 år!

******************
Julfest på jobbet idag !
Här är det i alla fall inget "James-Bond-Tema" för skattebetalarnas pengar.
Utan här är det lågbudgetfest a´la superstatligt.
Jag gnäller inte utan minns bara dom julfester jag varit på inom den privata sektorn.
Dom  var av en annan dignitet om man uttrycker sig lite försiktigt.
********************
Peter James   -     Långt ifrån död
******************
Samhället forsätter att bråka med dom stackars ligisterna f-låt ungdomarna i Göteborg.
Samhället har tdligen kastat både sten och fyrverkerier mot ungdomarna som bara
försvarade sig. Dom stackarna!
Samhället måste vara bland dom elakaste som finns!
Undrar om samhället till och med är elakare än utanförskapet som har blivit en riktig mobbare
hen (har nog aldrig skrivit hen tidigare,har jag det?) med!
Utanförskapet och samhället tillsammans måste ju vara värre än både Hells Angels och Firman Boys
tillsammans?
Vilken tur att dom inte känner varandra! Eller gör dom kanske det?
*******************
Men snart får jag lite julledigt från både dotter och jobb och det ska bli skönt
*******************
Såg att SVT söker nya sportjournalister.
Har dom slutat söka internt? Är det inte inavel längre inom den branschen?
*******************
Fick en julblomma i julklapp från institutet.......nästan snygg också!
*******************
Peter James - Levande begravd
******************
Köpte rödvinet "Motörhead" ska bli spännande att smaka det!
*******************
Nu räcker det ......mot glöggen! Den statliga! Med upphandlat alkohol!
Undrar om Blossa vann? Tydligen så är upphandlingen kring mandel och russin överklagad
så vi får inget i år.
*****************
Seeya!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!