måndag 10 december 2012

Varför inte bara säga tack?

http://www.youtube.com/watch?v=IJNR2EpS0jw&feature=player_embedded#!

Tips från coachen!
*******************
Ska det vara så jävla svårt att säga tack?
När jag håller upp en dörr eller hjälper någon.
Ska det vara svårt?
Varför finns det ingen ödmjukhet nånstans länge?
När jag krystat säger varsågod flera gånger så får jag ett hånflin tillbaka.
Ett hånflin!
Jag vill bara ha ett tack!
Ska det vara så j-vla svårt!
Tänk på det när någon hjälper dig.Till slut så kommer jag att skita i all den hövlighet
som jag håller på med. För jag börjar ju fråga mig Varför varje gång jag får det där hånflinet.
Du kan lika gärna säga till mig att jag är totalt dum i huvet som står där och håller upp en dörr
eller så. När jag går på stan och bär på tunga kassar, är det då någon som flyttar på sig för mig?
Knappt en enda person gör det. Varför?
När man (läs Jag) går på en trång gata eller liknande, då möter man ofta folk som kommer i bredd.
Är det då någon som släpper fram mig? Ibland händer det.
Varför skiter vi i vanligt sunt förnuft?
Varför tänker inte vi på andra än oss själva?
Suck!
Snacka om onödigt inlägg, för att detta kanske det hålls med om.Men sen då?
**********
Snökaos och snöskottning!
Min kommun (Sundbyberg) måste vara en av dom sämsta snöröjnings-kommunerna som finns?
Inte en enda snöflinga har flyttats på (lite överdrivet men bara lite) av snöskottare eller plogare.
Varför då?
Jo man håller på med något tjafs om upphandlingar m.m.
Ska inte det göras på sommaren?
P-böter är dom blixtsnabba med men snöröjningen är skandal.
Jag hoppas på mer snö.........
Och mer problem för det krävs tydligen att vi får ett uppvaknande.......
***********
***************

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!