onsdag 22 maj 2013

Bränder

Jaha nu har bilbränderna spridit sig till mer protesterande områden.
Och det är frustrande ungdomar som protesterar mot utanförskapet säger man eller?
Undrar om dessa frustrerande ungdomar hade bränt bilar om dom skulle få ta konsekvensen av sitt handlande?
Vem som helst får gärna bevisa motsatsen när jag tänker att detta är inga protester(enbart).
Det är bara våldsbenägna kriminella snorungar som vet att man inte får straff i Sverige som motsvarar brottet.
Jag hoppas jag har fel!
Men jag kommer inte ett dugg närmare att känna sympati för dessa människors handlande.

Jag känner en stor sorg för alla andra i Husby och andra ställen som försöker skaffa
sig en dräglig tillvaro i livet.

Jag känner också att en del försöker samla poäng och skylla på Reinfeldt och hans
regegering men ingen tar upp att det var ju ine direkt dom som byggde och skapade dessa
miljonprogram.

Nån skrev om snutbatonger som användes i kravallerna men varför var dom där?

Vad sägs om att inte ens åka dit med polis och brandkår utan låt dom släcka sina egna eldar?

Jag blir så arg över detta och jag vill att lag och ordning ska råda för det är
demokratins hörnsten.

Rösta,agera,protestera gör massor för att situationen ska bli bra men ALDRIG våld!
Kom med ide´er och förslag hur segregationen ska upphöra så röstar jag på er.

Seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!