måndag 13 maj 2013

Intendent

Såg nyss ett avsnitt av min favorit serie nummer 1 just nu.
Mad Men
Och det var en väldigt positiv syn på LSD som förmedlades i det avsnittet.
Jag blev nästan sugen själv på att prova LSD.
Det är ganska stort att dom vågar köra "all-in" när man visar hur den tiden var.
Tycker hela grejen känns lite absurd men det var hur kul som helst att se.
Ni måste bara se
Mad Men
***********************
**************
Varför är bara vissa människor jobbiga?
Har en "kollega" på mitt jobb som leker nån j-vla chef fastän hon inte är det.
Jag kräks när hon delar ut sina order och vad jag ska göra och inte göra.
Hon är fruktansvärt noga med sin arbetstitlel också.
Hon är "Intendent" och det är väldigt viktigt att man inte säger vaktmästare eller liknande.
Och hennes arbetsuppgifter får man bara inte röra.
Även om det gynnar institutionen.....ja det är sant jag jobbar på en institution.
Bara det är åt helvete.
Varför ska vissa människjor bara lägga sin näsa i blöt hela tiden?
Varför inte bara låta andra sköta sitt jobb och inte "bossa" hela tiden.
För eller senare så kommer vi braka ihop.
Det blir väl som vanligt att jag söker nytt jobb,för jag orkar inte med intendenten.
Låter inte titeln som nån jävla pryglare på någon internatskola?
AVGÅ!
******************
Avslutar med några bilder...............
 
 
 
 
 
 
USA´s längsta hängbro mellan Broklyn och Staten Island


                                                 Battery Park och längst bort Broklyn Bridge
Freedom Tower eller World Trade Center  One
************
seeya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!