torsdag 2 maj 2013

Demokrati,Våld och Central Park

1 Maj i går!
Missade tyvärr att demonstrera eller ens kolla på en.
Men å andra sidan är jag ju inte "lagd åt det hållet".

Däremot så såg jag på TV att vissa människor inte tillåter den
demonstrationsfrihet som vi har i vårt land.
Vaför får vissa inte visa sina åsikter utan att bli attackerade med våld?
Varför får vissa utöva våld i demokratins namn?
Jag avskyr vissa människor för deras åsikter, men jag skulle aldrig bruka våld mot dom.
Varför är inte demokrati lika för alla?
Våld föder bara mer våld.
Är det inte det som "aktivistena" säger själva?
Våld i fredens namn....tja låter lite konstigt va?
***********************
Jag hatat dom mörka krafterna som inte straffas i Sverige!
Ge mig brott och straff nu!
Hot om våld förekommer på många håll i vårt land numera.
Hur länge ska vi tolerera det?

Hörde på nyheterna om en 91 åring som begår brott
och slipper straff för sin höga ålder.
Vad är det för inställning?
Varför i helvete (f-låt för språket) får vissa begår brott för sin ålder eller vad det nu kan vara?
Då ska ju dom också omyndighetsförklaras!
Det måste ju vara så.
Våra barn slipper ju straff!
Jag tycker vår rättspolitik är åt helvete.
Och jag tycker vi står inför ett vägskäl där vi måste välja på att stävja brott eller inte.
Och det är väl uppenbart att det inte fungerar nu!
****************************
Avslutar med lite fina bilder från Central Park.
En fantastiskt vacker park där tystanden i en gigantiskt stor stad som New York
ändå har ett lugn som nästan är som i skogen.
En underbar plats.
 
 
Central Park

Central Park med show!

Central Park på en söndag!
 
 
seeya!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!