tisdag 30 april 2013

Valborg

I fredags så körde jag Maraton fredag med Mad Men!
Tittar på säsong 5 just nu.
Plöjde 7 avsnitt på raken.
Endast avbruten av att hämta sushi, hämta öl och gå och göra "nummer 1".

Jag bara älskar den.

********************
Jag börjar undra om jag tål sprit?
Ibland när man sitter i soffan hemma en fredag så kan det bli både en och två för mycket.
Som tur (?) är så dricker jag inte på vardagarna men det kanske blir så snart?
När märker man att man verkligen gillar alkohol?
När är det "för mycket"?
Anser alkoholism vara en verkligt farlig sjukdom som bara måste utrotas i världen.
Förstår inte ibland varför den är socialt accepterad men att andra droger inte är det.
Men det är väl en annan fråga eller?
Usch för brass och marijuana men ja tack till vodka!
Vilket är farligast?

****************
Har vi en hemsk demokrati i Sverige?
Är det folket som bestämmer?
Eller är det vissa delar i samhälet som styr?
Är det dom rika eller dom som brukar våld som styr Sverige.
När man kommer undan med våld och maktmissbruk,
för dom rika är det då demokrati?
******************

Jag älskar New York!
Vilken puls!
Så stor stad och ändå känner jag en själ,
Så mycket vänlighet!
Förstår inte motståndet och oviljan att vilja åka till dne stan.
***************
Nu går vi ut och kollar in en eld!!!
Öööööhhhh NOT!
Vad är syftet och myshetsfaktorn på den?
Det är ju alltid svinkallt på den "högtiden".
Och sen kommer 1 Maj!
Vem bryr sig om den?
Avskaffa skiten direkt och in med en ny högtid där vi hyllar dom som bär samhället.
Sjukvården,Brandkpåren,Polisen m.m.
För att inte tala om dagispersonal eller lärare!
Men kanske allra mest dom som helt enkelt tjänar minst men gör snudd på mest!
*************
Seeya.............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!