tisdag 9 april 2013

Movietajm



Argo -  Ben Affleck har verkligen lyckats med den här filmen.
Han själv är också bra.
Historien är väldigt bra och spännande och man vet aldrig riktigt vilka som klarar sig och inte. Tydligen är manuset lite ”amerikaniserat”,
för det var tydligen kanadensarna som var dom riktiga hjältarna.
Slutet är det enda som sänker betyget,
för jag har svårt att se att det skulle vara så nära utan att dom åker fast!
Men den är en liten nagelbitare samt en inledningsvis riktig bra historieskildring.
John Goodman är ju också suverän. och det är många bra i birollerna.
Jag ger den starka  4 av 5 i betyg. Se den nu!


 
Flight – Denzel Washington skapar nästan alltid höga förväntningar.
Efter att ha gett oss så många bra rollfigurer i annars ganska mediokra filmer emellanåt.
Han har ju gett oss mästerverk också.
Så jag hade ganska höga förväntningar om denna filmen,
och den börjar superbra.
Första halvtimmen timmen är riktigt bra,
men sen så……blir det bara segt.
Jag ger den 3 av 5 och då är jag snäll.
För filmen är lååååååång. Men bra skådespeleri räddar filmen .
*********************
seeya......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!