onsdag 3 april 2013

Lördag kväll!

Lördag kväll!
Anette snarkar av en dålig film.
Jag känner mig kreativ av alkohol.
Varför då?
Alkohol gör hjärnan gott, känner mig lycklig in i dimman.
Ser på en film med en värdigt åldrande Sally Field.
Vackra kvinnor som åldras värdigt är väldigt vackert.
Sexististiskt som fan.
Elden i den öppna spisen slocknar som min promille.
Fyll på!
Kan inte ens se klart filmen.
Vill hellre skriva om mörkret som kommer när den sköna fyllan släpper.
När den tvungna nykterheten kommer krypande,
och den skrämmande verkligheten infinner sig.
Kan tänka mig att dricka under lång tid.
För här är det skönare och grönare men framförallt mer kreativt.
Inte ens en suveränt spelande Tommy Lee Jones fångar mitt intresse från nästa glas alkohol.
Glöden når sitt klimax i min öppna spis.
Jag är på väg dit jag med.
Tankar om människor jag känner för eller hatar seglar förbi.
Det enda som jag är rädd för är verkligheten i morgon
som väcker mig från denna utflykt till alkoholens neverland där lyckan är total.
Är detta ett tecken på alkoholism?
Tja jag tar det.
Jag känner bara tankar som flödar.
Jag ler av hela min själ åt folk jag älskar eller längtar efter.
Jag känner inget hat.
Känner lösningen på alla problem.
Både mina egna och alla globala problem som världen har.
Jag löser alla olyckliga människors saknad efter bättre tider.
Jag kramar dig alla dar i veckan.
Du vet vem jag menar.
Hjärtat klappar allt hårdare.
Kanske blir det klarlagt någon gång vem eller vilka jag menar.
Kärlek räcker till fler.
Jag tänker och känner lycka.
Min sambo snarkar allt hårdare och högre men mina tankar svävar allt högre.
Jag är fri.
Sally Field är fortfarande vacker.
Men jag ser knappt det.
Jag är öppen och onykter.
Och hyfsat lycklig.
Det räcker väl så.
Full och go skulle någon kunna säga.
Jag bryr mig inte för jag är fri.
Free as the wind. Underbar sångtitel.
Googla på den.
Anvil.
Nu höjde jag volymen skål.
Nu blåser vi snuten!
Det var det första jag såg av Sally Field.
Är det här det sista?
****************
Filmen heter Lincoln....återkommer om den!
*****************
ssseeeeyyyyaaaa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!