fredag 26 april 2013

Fredag är okey

Fredag och det känns helt okey......

Och ryssen har inte tagit över vare sig vår lägenhet eller sommarstuga (ringde grannen och kollade).
Lägg ner det där j-vla försvaret och gå med i NATO nu!
Varför kan inte vi kliva in i det sammarbetet?
Nä vi ska självklart vara neutrala som vi alltid varit.
Tränat försvar mot ryssen,varit livrädda för ryssen.
Allt skydd riktat mot ryssen.
Låtit tysken åka fritt genom vårt land.
Ja när jag tänker efter så har vi alltid varit neutrala...not!
******************
Himla skönt faktiskt......med fredag då

Såg på Rapport igår om hetsjakten över Hjulstabron där ett polisbefäl
tar beslutet om att bron ska öppnas under en polisjakt!
Och anhöriga som säger hur dom känner det efter deras älskade har dött
i en onödig olycka.Och självklart kunde det ha undvikits på många sätt.
Och jag skulle självklart ha saknat mitt barn/sambo oerhört mycket.
Men dom gjorde faktiskt flera val den där kvällen.
Dom kunde MÅNGA gånger välja något annat än att köra över brokanten i 150 km/h.
Och att ta bort ansvaret från dom som verkligen kunde gjort flera val är att helt enkelt
ta bort ansvaret från sig själv och lägga det på andra.
Så himla typiskt svenskt idag.
Ta inte ansvar för dina gärningar utan skyll på ett polisbefäl (som gjorde fel men ändå inte).
Dom hade massor med chanser att tänka på andra än sig själva i den där bilen.
Men nu ska alla andra hata polisen för att dom gjorde sitt jobb( ja det blev för stark reaktion).
Men i min värld så tar man konsekvensen av sitt handlande.
Och dessa män har tydlgen en hel del på sitt samvete.
Dom jag tycker synd om är dom anhöriga som inte förstod vilka egoister dom hade runt sig.

GW Persson sitter och raljerar i TV över ett befäls fatala misstag är och bara att samla mediapoäng.
Vad skulle han annars säga?

Detta tragiska fall har inga vinnare bara förlorare.......

Och jag hoppas att alla lärt sig något.
Jag vill hoppas att folk som begår brott i Sverige vet att vi inte tolererar det.
********************


Oooooootroligt skönt faktiskt.......med fredag alltså

By the way.......some talent!
http://www.youtube.com/watch?v=a4Fv98jttYA&feature=player_embedded

******************
Så jävla nice .............med fredag menar jag.

*************
A-W-S-O-M-E.........med fredag.


Chuck Norris is the only man to ever defeat a brick wall in a game of tennis.
****************

seeya............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!