måndag 17 februari 2014

Dionysos och bragd

Lördag kväll!
Har bokat ett restaurang besök med familjen på en "känd" grekisk restaurang på söder.
Kommer dit och får ett trevligt mottagande där vi äter en tre rätters.
Jag äter en tzatziki till förrät med en "blandtallrik" till huvudrätt.
Efterrätten blev Ouzo-sorbet. Allt var mycket gott.
Alla var jättenöjda och jag kommer definitivt gå dit igen.
Jag var så överväldigad av servicen och maten att jag gav mer dricks
än vad jag någonsin har gjort tidigare.
Utan att skriva summan så var det aldrig några tveksamheter.
När maten är så god så betalar jag gärna lite extra.
Allt var perfekt!
Gå dit du med och kolla in!
****************
OS!
Jag säger bara skidlandslaget.
Vilka tjejer och killar.
Ibland så sticker saker ut i laginsatser och dessa två dagar var det verkligen så.
Nu ska ju självklart alla hyllas och det gör jag.
Men jag måste ändå skriva tre namn.
Emma Wikén
Charlotte Kalla
Lars Nelson
Vilka skidåkare!
Jag hoppade och skrek framför tv´n både lördag och söndag.
Tjejernas insats är ju en större bragd än killarna men
insatsen är densamma.
Bragdguldet måste bara gå till Svenska skidlandslaget och om vi måste
välja så är mina vinnare tjejerna.
Och jag är inte skadeglad över Norges insats men jag tycker att dom
kan släppa fram andra nationer och det är bra om dom blir nedtagna på jorden en aning.

Tappa skidan och ändå göra ett sånt lopp!

Ärligt talat så tänkte jag att nu kommer Emma bli mosad av dom andra.

Så långt försprång ska inte Kalla kunna hämta in!
***********************
Själv så svarade jag för en kross av min kompis i badminton.
3-1 i set!
Och ett vann jag med 15-1!!!
Bragdguld på den?
Nja kanske inte.
***********************
Sprang också en väldigt lerig löparrunda i lördags.
Två sjöar runt med tunga steg.
Det är ju bara drygt fem kilometer.
Och jag som före jul sprang 12 kilometer på lätta steg.
Varför kan man inte spara kondition?
*******************
När OS håller på så är hela världen ganska lugn i katastrofer och liknande.
Ja förrutom England då.
Är det inte bra om det alltid är ett stort evenemang som pågår så vi har fokus
på något trevligt?
********************



















*****************
seeya


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!