tisdag 18 februari 2014

Polis och Wolf

En  polis misshandlar en människa.
Och ett vittne filmar händelsen.
Ett solklart fall som knappt borde nåt våra domstolar!
Tyvärr har vi en poliskår vi förtjänar.
Varför ska inte alla yrkeskårer spegla hur samhället se ut i stort?
Poliser är inga undantag.
Det är samma människor i kön på Coop eller samma föräldrar på dagis.
Eller som sitter och svär i en bilkö.
Jag har sett ensamma poliser sätta på blåljus för att slippa sitta i kö.
Eller sett polisbilar strunta i blinkers.
Varför ska poliser vara annorlunda?

Däremot måste väl ändå våld mot eller av en polis vara värre
än när en vanlig medborgare utsätts för våld?
Jag tycker det i alla fall.
Dom ska ju stå där och skydda dig och mig!
Och då måste dom skyddas på sitt sätt.
Men däremot måste dom undvika våld så långt det bara någonsin går.
Dom har absolut ingenting att skylla på.

Därför måste det statueras exempel när polis använder övervåld.
Något annat än sparken är väl otänkbart här?

Men när folk anfaller poliser så måste ju straffet bli därefter också!
******************
Var på bio igår


Dessa två scener skrattade jag mycket åt.
Filmen har lite för mycket sex och droger.
Men annars så är filmen riktigt bra.
DiCaprio är som vanligt bra.
Och Scorsese gör ett bra hantverk.
Men jag imponeras av alla "små"skådespelare.
Birollerna!
Underbara skådisar.
Filmen känns inte lång utan väldigt underhållande.
Jag skrattade många gånger och jag rekommenderar denna film varmt.
4 av 5 inget snack!
The Wolf Of Wallstreet!
******************
Seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!