fredag 14 februari 2014

Filmtips

 
The Runaways – en bra musikfilm med bra musik.
Och jag har en förkärlek till filmer som utspelas på -70 talet.
Miljöerna och kläderna var ju fantastiska.
Och när jänkarna gör filmer från förr så är nästan alltid kostymerna bra.
Filmen når inte riktigt ända fram och känns lite hafsig ibland
men filmen är ju från en viss vinkel och täcker inte hela bandet precis.
Jag tyckte om deras musik och då och då spelar jag fortfarande
favoritlåtarna från det här bandet.
Queens of noise, I love playing with fire, Cherry Bomb, Right now m.fl.
Den får 3 av 5 I betyg för den är bra


The Contagion –
Steven Sonderbergh når snart den högsta statusen man kan nå som regissör i min värld.
Det är inte många där.
Sam Peckinpah var nog den förste.
Jag menar sådana som det inte spelar någon roll i vad dom gör.
Det är mästerverk eller i snudd på allihop.
Jag är totalt fängslad i det han åstadkommer.
Klippning, musik, manus, skådespeleri, miljö ja allt.
Har t.ex. Fishburne varit bättre? Paltrow?
Damon verkar vara en favorit hos Sonderbergh!
Jude Law är fantastisk.
Kate Winslow? Herregud va bra alla är.
Vad kan man ge en sådan här film i betyg utom det högsta?
Ja jag kan faktiskt ge bara 4 av 5.
Varför då?
Jo för att den här sortens filmer bygger det mesta på ovetskap vad som händer i nästa scen.
Och efter att ha sett den två gånger så går det ju inte att se den på ganska lång tid.
Och den får faktiskt bara 4 av 5 .
Men du, se den på en gång om du inte sett den.

Pawn- 2 av 5 knappt!
Är det en A-rulle eller en riktig B-film?
Nja tveksamt svar blir det i alla fall.
En del mindre A-skådisar som har gått åt fel håll på senare år.
Ray Liotta t.ex. var ju hur bra som helst i Goodfellas.
Forest Whitaker i filmen om Amin.
Men ingen av dom är bra här.
Och skådespelarna var ganska dåliga rakt igenom i den här filmen.
Snygg produktion men inget jag kommer ihåg om ett par veckor.
Se den igen? Absolut inte.
**************************
Seeya...........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!