tisdag 25 februari 2014

Svika och förlåta

Hur många chanser ska en människa få?
Hur många gånger ska man tåla att bli sviken?
Varför är vi sådana att vi gång på gång springer på minor?

Om du fler bedragen av din kärlek,varför tar du tillbaka den om och om igen?
Jag är så cynisk av mig som människa att jag ALDRIG skulle ge folk som
sviker mig fler chanser.
Självklart ska man kunna förlåta och gå vidare.
Men att vända andra kinden till varenda gång är för mig obegripligt.
Och om man har en sådan person i sin närhet som gör dessa dumma saker
hur länge ska man då sitta tyst och se på?

Hur många otroheter tål ett förhållande?

Vi människor är väl kanske förlåtande av naturen.
Men ibland går det ju över i ren dumhet.
Tycker jag!

Jag som finns i närheten av en sådan här situation pustar och frustar över
hur barn blir inblandade i denna situation.
Fattar ni inte att ni skadar andra?
Jag tycker att någon gång måste man sätta ner foten och säga nej.
Nu räcker det!

Om du sårar någon jag tycker om så sårar du ju mig!

Jag kommer inte tolerera detta.
Lev ditt liv
Jag accepterar det och kommer inte lägga mig i.
Men jag gillar det inte.
***************
Seeya............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!