onsdag 5 februari 2014

På burken!


The Hobbit – 3 av 5.
Välgjord ja då blir betyget 5.
Spänning ja då blir betyget 2 av 5.
Skådespeleri ja då blir betyget knappt godkänt 2 av 5.
För mig som inte läst boken känns filmen lite snudd på Sagan om ringen del 2.
Den känns inte riktigt ny och det är ungefär samma koncept som ringen filmerna.
Självklart ska det bli tre filmer här också.
Antagligen ”directors-cut” senare.
Filmens totala upplevelse är ändå bra.
Den tuggar på och dom dryga 2 timmar och 45 minuterna känns kortare.
Och det är väl ett bra betyg i sig.
Bättre andra gången än första också.
Totalt en 3 av 5!
Se och tyck!


Heartbreak Ridge – 2 av 5
Dåliga skådisar dåligt manus i en trevlig krigsfilm.
När jag såg den för en herrans massa år sedan så var den ju cool.
Riktigt cool.
Men åren går och alla filmer håller inte riktigt utan ”bäst-före” datumet når verkligheten.
Och den här filmen är verkligen en film som har gått ut.
Jag såg klart den och log några gånger.
Och jag måste ge den 2 av 5 för den är ju trots allt godkänd men inte mer. .
Kan detta vara Clint Eastwoods sämsta film?




The.Name.Of.The.Rose.1986 – I Rosens namn med Sean Connery.
Slater är riktigt bra och Ron Pearlman är fantastisk.
3 av 5.
En lågmäld thriller I annorlunda miljö.
Lite seg kanske men aldrig tråkig.
Gillar det mörka och jag gillar deckargåtor som ska lösas av den skarpaste hjärnan i filmen .
Jag rekommenderar den här filmen till dom som sett det mesta och gillar Sean Connery
*****************
Se lite film nu!
Seeya............


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!