torsdag 6 februari 2014

Ett inlägg

Detta inlägg fick jag se på "facebook" och det var en hel del som delade med sig av inlägget.
Jag håller absolut inte med på alla punkter.
MEN
Jag vill att debatten ska ta fart och våga diskuteras i ALLA forum.
Jag vill ta debatten från dom rasistiska SD och våga låta fokets talan höras.
Vi måste våga kritisera det vi håller på med.
Och har vi lagar och regler så ska väl ALLA följa dom.
Eller alla med minsta lilla "undantag".
Hoppas det kommer en vanlig "svensson" och kräver att få göra
dit och datt eftersom det strider mot hans religiösa eller etiska regler.

Jag vill diskutera dom frågor som skapar fördomar m.m. i samhället.
Men så fort någon kritiserar invandring så skriker en hel del
Rasist!!!!!!

Jag är innerligt trött på det!

Läs nu inlägget i lugn och ro!

//
Nu är jag så arg att tårna krullar sig!!!
För att förtydliga innan nån läser så är jag INTE rasist eller mot invandrare.
Punkt.
Läste just att det ligger ett förslag att servera halalslaktat kött i skolorna.
Nu är min gräns nådd.
Det kommer muslimska flyktingar varje dag.
Dom flyr från fasor vi kanske inte ens kan föreställa oss.
Det jag blir så jäkla förbannad över är Sveriges flathet!!
Dom vill ha moskeer.
Japp vi bygger det!
För skattepengar som muslimerna inte är den största betalande delen av.
Om jag flyttar till ett land med muslimskt styre får jag bygga min kristna lokal själv
(om det inte är till hälften kristet folk där redan)
och det bekostas inte av annat än dom kristna som vill ha lokalen.
Jag tvingas skyla mig annars får jag skylla mig själv om jag blir våldtagen.
Jag simmar två dagar i veckan.
I badhuset står det tydligt att man ska duscha naken innan och man får inte ha kläder i badet.
Detta gäller tydligen inte muslimer.
Jo männen kastar glatt kläderna och går runt i badbyxor.
Kvinnorna badar sällan men småtjejerna och tonårsflickorna har tights,
tröja med långa ärmar och huvudduk.
Och dom duschar inte utan kläder innan.
Varför är dom ett undantag från regeln??
Lever vi inte i samma land med samma regler?
Varför kan inte dom simma/bada i en baddräkt och en duschmössa??
Och varför slipper dom tvätta sig innan badet??
Personligen tycker jag att det är ofräscht att simma tillsammans
med påklädda människor som inte har duschat!!
KS har flera klasskompisar som är muslimer.
Jag tycker att det är sorgligt att se dessa tjejer tvingas
skyla sig och inte delta på vissa aktiviteter just för att dom är tjejer.
Lever vi inte i ett jämställt land där kvinnor och män värderas lika??
Är inte det ett svek mot dessa kvinnor/tjejer från Sveriges sida
att inte sätta ner foten och ryta ifrån?!
Å nej KS får inte följa med någon av dessa tjejer hem för att leka.
Dom får gärna komma hit men inte tvärtom.
Fördomsfullt?
Ja absolut! Men hur kan jag skicka min fria dotter 
( i deras ögon även halvnaken) till en miljö där männen och pojkarna
dömer henne som en slampa/hora och även mig som hennes mamma
eftersom vi inte skyler oss och där dom kommer ifrån så kan vi behandlas
som sexuella leksaker bara av den anledningen??
 
Och nu till köttfrågan… Jag jobbar med djur.
Jag älskar djur och har vigt mitt liv åt att ta hand om dessa.
I dom flesta muslimska länder behandlas djur som skit.
Och halalslakt är djurplågeri på hög nivå!!!
Vi har världens högsta djurskyddsregler i Sverige.
Svensk halalslakt bedövar djuret först innan halsen skärs av.
Så lidandet blir inte lika stort nej.
Det är principen!!
VARFÖR ska vi föra in det i skolorna??
Det är i grunden ett djurplågeri man har försvenskat!
Varför ska den muslimska tron in i den kristna skolan??
För vi är ett kristet land med kristna värderingar.
Då får man väl ha muslimsk skola i moskeerna?!
För jag kan inte med dessa saker längre!!
Båda mina barn har besökt både moskeer och synagogor
genom skolan för at lära sig om och skaffa förståelse för andra religioner.
BRA!!
Men dom muslimska barnen satt kvar och ritade i skolan
när dom skulle besöka den kristna kyrkan!
Undrar vilka som egentligen är främlingsfientliga…
Jag är trött på att folk särbehandlas pga tro.
Ta seden dit man kommer är ett mycket bra ordspråk.
Börjar dom servera halalslaktat kött i mina barns skola
så kommer inte mina barn att sätta sin fot där.
Punkt!
Och kan vi bara sluta att ändra oss för andra??
Stå upp för vad VI är och vad VI tror på!
Sluta förminska oss själva!
Dom söker skydd och tillvaro här och det erbjuder vi,
passar det inte så finns det ju returresor.
Vi kan inte hålla på så här längre!
Det är tyvärr dom som får anpassa sig till det svenska samhället
precis som vi skulle få göra om vi flyttade till deras land.
Återigen, jag är inte rasist eller främlingsfientlig
bara så jävla trött på att vi svenskar alltid ska ändra oss för andra  o
och aldrig vara stolta för vad vi är/kan och vill..
Och en sak till..
Varför är det hela tiden krig i muslimska länder med det styre som dom har?
Varför flyr dom till våra länder, kristna och demokratiska?
Och varför är det sällan eller inga krig i kristna demokratier??
Dom söker tryggheten här men fortsätter ändå att bygga upp sin levnad
här på deras grunder, som återigen leder till bråk och krig. Makes no sense….

*********************
Jag kommer inte ihåg vem signaturen är men jag kan gräva fram det om
någon önskar!

Själv tycker jag inlägget visar hur fel det är med ALL religion!

Om vi skulle lägga ner religionen och börja se på folk som
just människor så skulle alla förstå varandra bättre.

Gör inte som dom där skitböckerna
Koranen och bibeln säger så blir det bättre!
(ja jag vet att det står bla bla bla i dom)
Men så länge idioterna gömmer sig bakom böcker så ska dom inte läsas!

Som sagt inlägget är långt från bra men debatten vill jag ha!
***********************
Seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!