torsdag 29 oktober 2015

Avundsjuka Sverige

Svenska socialdemokratin med avundsjuka
och bidragssystem har skapat detta hemska som pågår just nu.
Det är min bestämda åsikt!
Jag vet att vi haft en massa olika regeringar som gjort sitt till.
Men i grunden är vi ju samma personer nu som för 40 år sedan.
Vi är bara lite mer egoistiska.
Vi har alltid varit avundsjuka mot grannar och vänner som lyckats.
Vi har aldrig hyllat framgång och stora plånböcker.
När jag växte upp så var alla företagare bara giriga svin.
Ingen ville se någon lyckas.
Alla skulle vara lagom.
Vart kommer mellanmjölkens land ifrån?
Jag har alltid hyllat påhittiga driftiga människor.
Självklart varit lite avundsjuk som alla andra.
Men alltid hävdat att jag också har chansen att jobba hårt.
Eller utbilda mig.
Men jag är en person som trivs med ledighet och frihet.
Fan jag gillar Bert Karlsson för att han stoppar upp ett finger i alla
avundsjuka socialdemokrati rumpor.
Gör något själv!
Du har samma möjligheter som jag och Bert!
Vi har bara valt olika saker.
Ikea-Ingvar hur mycket avundsjukt skit har han fått höra?
Och alla som lägger sig i vart pengarna ska gå!
Jag mår illa av det!
Hans pengar hans vilja!
Låt han köpa mums-mums för allting om han vill det.
Frihet att välja har inte alla!
Men vi i Sverige har det!
Fan va inte så avundsjuk gör något.
Och alla dessa bidrag som folk längtar efter.
Bidrag är för svaga människor som inte klarar sig
Inte för soffliggare som bara är lata och avundsjuka
Du och jag ska inte ha bidrag.
Den ensamma trebarns mamman i en alldeles för liten  tvårummare i Husby
Hon ska ha bidrag.
Ett hjältebidrag ska det heta!
Bidrag ska INGEN få.
Dom som behöver ska söka!
Alla som fuskar ska meddelas och sen bli av med bidraget.
Det är våra pengar och inte dina pengar.
Vi har ju enormt stora chanser att göra vad vi vill med våra liv.
Sitt inte och gnäll på någon som har en stor båt.
Gör något!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!