onsdag 21 oktober 2015

Skilsmässa på Facebook

Jag har två bekanta som jag tycker så synd om.
Dom ligger i skilsmässa.
Och hon går ut med det mesta på Facebook av alla ställen.
Hon känns så desperat efter hjälp om vad hon ska göra.
Det är lätt att tycka att människor ibland är snudd på dumma i huvudet.
Men jag blir bara ledsen när jag läser det.
Jag vet ju att hon försökt få allt att fungera i deras liv.
Att hon stått ut så länge med den förloraren till kille är en gåta.
Jag har alltid tyckt att han är en tomte.
Inte alla bestick i lådan om man så säger.
Men att lägga ut sitt liv på fejjan är ju bara tragiskt!
En skilsmässa på fejjan får mig nästan till tårar.
Finns bara förlorare med det.
Varför ska människor lägga ut sitt innersta för beskådning av hela världen?
Är det något slags martyrskap?

Jag kom ihåg när min hund dog och jag la ut det på facebook.
Det var ju bara för att få sympati för min situation
Kommer aldrig ihåg varför jag egentligen gjorde det.
Men det var ju lite narcisistiskt eller?
Men är det var det slutar med?
Blir det inte bara för folk att kunna låta folk gotta sig i andras misär?
Vem hjälper min bekant med hennes förhållande via facebook?
Jag har en bror som vid något tillfälle gjort likadant.
Jag sa till honom att hans förhållande var inget för alla att ta del av.

Vem skriver på facebook om sin lön?
Tänk om jag skulle göra det?

Status:
Fick ut 25 tusen den här månaden
Vilken jävla skitchef jag har!

Eller
Joho!!! fick 11 000 i semesterersättning fan va glad jag är.

Har insett också att på facebook så skriver dom som har det sämst mest.
Medans dom som tjänar mest gottar sig mest åt andra.
Stämmer det?
Vill gå ur facebook men kan inte
Varför?
Självklart är det ju skvallrets skull!
Jag är väl inte annorlunda.
**************
seeya


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!