torsdag 8 oktober 2015

Jobb ansökan

Jag har ännu en gång sökt nytt jobb.
Mitt nuvarande jobb är ganska okey.
Jag sköter mig själv helt och hållet.
eller nästan förresten.
Men jag känner att motivationen börjar försvinna mer och mer.
Och innan jag har tappat allt så är det dags att röra på sig.
tror jag i alla fall.
Det är ju inte säkert någon känner att jag ska få jobbet..
Jag börjar ju bli till åren och är säkert dyr i drift.
Men jag får väl se.

Jag saknar jobbarkompisar som tusan.
Jag har ingen som jag kan snacka skit med eller klaga lite på.
Någon som kan lyssna när man bara vill spy galla över andra.
Idag är en sådan dag.
Jag kräks på allt och alla här.
Det är bara gnäll och hyckleri efter noter.
Jag orkar inte prata för ingen vill lyssna.
Så jag sitter knäpptyst och då kommenteras det.
Sen när jag svarar så är det inte alls vad dom vill höra.

Om du inte vill höra min åsikt så fråga inte efter den då!
- du tänker fel!
Jag det kanske jag gör och det är okey att säga.
Men jag tänker så och det är inte mer med det.
Och dessa så kallade låtsas chefer som bara tror att det dom tycker
är det som gäller.
Jag blir bara argare av det.
Jag ska självklart inte gnälla över någonting för mitt liv
kunde nog inte bli bättre än vad det är nu.
Men varför inte göra som vi människor är här för.
Bara vandra vidare mot ny lycka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!