fredag 23 oktober 2015

Trollhättan

Det är sorg i Sverige idag!
Vi har upplevt ett nytt vansinnes dåd.
Varför?
Är den frågan väldigt många ställer sig.
Svaret kanske är enkelt.
Är det så att vi har tillsammans skapat detta?
Är det dags att vänja sig vid detta?
Jag tror tyvärr det.
Vi blir allt mer segregerade och egoistiska.
Vi blir mer och mer rädda för varandra.
Vi vill inte ta tag i problemen som finns.
Vi vill inte stöta oss med folk från andra kulturer.

Är ordet rasism en liten anledning till dessa hemska illdåd?
Vi ställer inga krav på folk som ska in i vårt samhälle.
Vi ställer heller inga krav på oss som redan lever i Sverige.
Det är ingen skillnad på folk som nyss kommit hit eller
på dom som levt här i generationer.
Vi ska ha samma krav på oss.

I trafiken får vi snabbt lära oss att här finns inga rättigheter
bara skyldigheter.
Är det dags för samma sak i samhället?
Vi skriker och gapar på vad "samhället" ska göra för oss.
Men det är ju vi som är samhället?

Vi måste få ta konsekvensen av vårt handlande!
Jag är innerligt trött på folk som säger att hårdare straff ger inget bättre samhälle.
Hur VET ni det?
Undersökningar och jämförelser med andra länder blir svaret.
Men har inte dom andra förutsättningar och kulturer?
Jag menar inte livstidsstraff för alla!
Jag menar att gör man si så blir effekten så.
Varför ska brottslingar skyddas och offer ifrågasättas?
Mobbare på skolor till exempel ska INTE få gå kvar på skolan
efter upprepade gärningar.
Samhällstjänst bör vara ett mycket vanligare straff.
Ge tillbaka vad du skadat.
Våldtäktsmän ska kastreras kemiskt t.ex.
Pedofiler tvångsvårdas med mycket svår utskrivning.
Det finns massor med saker att göra mot brottslighet

Så fort såna saker som hände i Trollhättan så skriker media att
SD ligger bakom detta.
SD är ett främlingsfientligt parti det kan jag hålla med om.
Men därifrån till terror handlingar är galet långt att gå.
I så fall är väl Vänsterpartiet skyldiga till en massa brott också?
Jag tycker fortfarande att MP och V är en större fara för Sverige.

190 000 flyktingar kan komma hit!
Vad ska vi göra då?
Generationer kommer att få betala kalaset och bo hemma tills dom
är väldigt gamla.
Varför kan jag inte säga dessa saker utan att vänster media skriker
Främlingsfientlighet?
Vi måste väl inse kalasets kostnad?
Ska vi bara blunda och säga att det finns inget alternativ?

Ska jag ha min dotter boende hemma tills hon blir 28-30 år?

Kommer inte klyftorna att öka i Sverige med denna enorma flyktingvåg?
Kommer då inte segregationen öka?
Kommer då inte dåden som i Trollhättan öka?
Och varför likställer vi  inte Trollhättan med IKEA?
I alla fall på vissa områden?
Varför vågar inte jag säga att vi kan inte ta emot alla dessa utan
att vi får gigantiska problem som ingen vet med hundra procent säkerhet
vad som kommer hända?
Är det inte ett väldigt farligt spel vi bedriver nu?
Är inte oddsen lite väl låga för en utveckling som tryggar våra barn?
Det är lätt att säga det ena om man bor i Vaxholm eller liknande säkra
områden.
Men vi andra då?

En av våra kända profiler (Magnus Betnér) gick ut och sa att Sverige
är tryggare än någonsin.
Håller du med?
***********************
seeya


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!