onsdag 25 maj 2016

Gäsp

Trött som en gris.
Säger man så?
Vaknade 3.58 i morse.
Ut med hunden 5:25!
Skaffa aldrig hund är mitt tips om du vill ha ett liv.
Så mycket samvete på sig hela tiden.
Självklart är det massor med kärlek med i bilden.
Oändligt mycket också.
Men tidiga och sena promenader sätter sina spår.
Det ska man vara fullt medveten om.
Är som en zombie just nu.
Och om en timme så ska jag ut och springa .
Suck det blir jobbigt.

Mentalt fortfarande utbränd på allt och alla.
Mår inte så bra fortfarande.
En kom och frågade hur jag mår.
Tack för visad omtanke.
Jag mår inte bra när saker staplar sig på varandra.
glädjen töms eller dräneras fort då.
Ser inte fram emot särskilt mycket mer än en ny mc just nu.
Jag tackar min dotter för att hon finns.
Annars så hade det varit enkelt........
Nej så långt har det inte gått men jag behöver en ny gnista i mitt liv just nu.

En av få människor jag gillar på mitt jobb har sagt upp sig.
Emma varför ska du sluta?
Lycklig för dig olycklig för mig.
Sen slutar en till som jag känner för.
Sen är det snudd på tomt med folk som jag känner sympatier för.

Hur många på din arbetsplats kan du hålla i när det blåser?
Hur många skulle du rädda från Titanic?
Och i vilken ordning?
Vem gillar du mest?

Arbetskamrater är jätteviktigt att ha.
Bra sådana alltså.
Resten kan ja ni vet vad.

Att skriva inlägg när man är så trött är kanske inte det bästa.
Men det är väl alltid nåt tillstånd man är i eller?
**********
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!