onsdag 4 maj 2016

Vita män


Jämlikhet.
Är detta rasism eller förtryck att skriva detta?
Får man hata vissa men inte andra?
Har skrivit det förr.
Men vart går gränsen numera?
Vissa får lägga ut vad som helst och inte andra.

Idag är det ganska socialt accepterat att kvinnor lägger ut bilder på män
i sociala medier och gottas över kroppen som publiceras
- Vi har ju levt med detta i så många år
Säger en del kvinnor.
Är det då okey att göra åt andra hållet i ett par år eller så?
Ni gjorde ditt så då får vi göra datt!
Är det så det fungerar?

Jag är självklart emot djurförsök så mycket det någonsin går.
Men det är inte så enkelt som det låter.
Frågan är sprängstoff det fattar jag.
Och jag som tycker mer om djur än människor tycker frågan är jobbig.
Vad är bra och vad är inte bra?
Jag är ju inte vegetarian så jag bidrar till djurplågeri.
Jag har dock försökt kliva över till ekologiskt vad det gäller
kött, fisk och fågel mer och mer.
Men det är inte så lätt.
Och på restaurang har man ju ingen aning.
Jag tycker detta ämne ska styras av myndigheter.
Dom ska ha koll på vad som är bra och vad som inte är det.
Då kan vi beskatta/förbjuda det som är dåligt.
Varför har vi inte sockerskatt t.ex.?

Tillbaka till ämnet.
Vita män ska alltså utsättas för djurförsök
"Vita" män!
Är inte det rasism så vet inte jag.
Vem hade vågat skriva svarta män?
Eller gula män?

Rasism fungerar faktiskt åt två håll
När vissa har monopol på uttryck så blir det så ur vattnat
Jag är så trött på rasist ordet.

Så när en grupp vill sätta dit vita män till varje pris så suckar jag bara.
Jag håller med om att bland vita män finns det mycket "grisar"
Men att bunta ihop en grupp.
Ska jag då hata alla araber?
Ska jag hata alla feminister?
Djurgårdare, cyklister, gubbar i hatt, barn, 
Listan är oändlig!

Fortsätt och kämpa för jämlikhet och mot djurplågeri
Men tänk efter före!
Det blir ju inte direkt bättre med salt i sår eller?

***********
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!