måndag 9 maj 2016

Måndag!

Kan man vara deprimerad i detta super-väder?
Jo jag kan!
Efter en underbara helg på landet med familjen så kommer verkligheten
som ett godståg med hundra vagnar rätt i ansiktet.
Måndag morgon påminner mig om en hemsk verklighet
som enbart beror på mig själv.
BYT JOBB NU!
Jag måste göra det.
Verkligen måste.
Måste göra något som känns meningsfullt och att jag bidrar med något.
Folk som jag tycker om här på jobbet säger upp sig i parti och minut.
Åren går och jag sitter fast i en ond spiral av att inte veta vad jag vill göra.
Det går ju fortare och fortare känns det som.
Min fritid är väldigt harmonisk och bra just nu.
Men jobbet suger så himla fett och inte vet jag vad jag ska göra.
Det beror bara på mig själv så det är definitivt inte synd om mig.
Jag kan fortsätta öka min dos av adrenalin knarkande på fritiden.
Har en massa bra saker på fritiden men jobbet!
Jag sitter av tiden bara här på jobbet.
Jag fungerar tyvärr så att har jag för lite så blir det ännu mindre gjort.
Så suck!
Moment 22 eller inte!
Sluta gnäll och ryck upp mig bör någon skrika i mitt öra!
******
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!