måndag 23 maj 2016

Jag är ett troll!

Jag fick en ny titel på mig igår kväll!
Jag blev kallad för ett troll!
Jag antar att det är en dålig titel.
Ett nät-troll!
Det är tydligen titeln på en rasist på internet.
Jaha tänkte jag direkt.
Varför blir jag kallad troll/rasist då?
Fick inte svaret på den frågan eftersom människan som satte den titeln på
mig vägrade ge mig svaret.
Och jag ställde frågan ett flertal gånger men då blev jag blockad av honom
(eller måste jag skriva hen?)
Så jag får lov att gå vidare och ha ett troll på min axel.

Hur gick detta till?
Jo det började med att han (Vi kan kalla han för Gustav)
Skrev att utanförskap beror på bland annat saknaden av meningsfull fritid.
Och då frågade jag tillbaka.:
Hej Gustav!
Vad är exakt meningsfull fritid?
Jag är nyfiken på vad som menas.

Pang!
Jag orkar inte diskutera detta med ett troll!
"Blockad"

Så var det med det!
Om jag inte kan ställa en fråga om vad som menas med en sak.
Och är då ett troll!
Ja då är jag ett troll och faktiskt ett stolt troll eftersom
jag ifrågasätter när folk slänger ut sig floskler och hyckleri runt omkring sig.
Alla kan säga vackra ord men hur många kan agera?

*********
seeya
Trollet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!