söndag 31 december 2017

Gott slut eller en tråkig början

Sitter i en vintrig stuga i Dalarna.
Funderar på det som varit och det som komma skall.
Sitter i elfte timmen och funderar på hur jag ska tackla framtiden och då tiden.
Nyårslöfte?
Är det värt att lägga sådana?
Man ska välkunna hålla dom löften som man ger?
I alla fall försöka.
Vem ger man löften för? 
Jag skulle vilja skrika ut ett löfte men det går ju inte.
För jag vet inte om jag vågar hålla det löftet.
Mitt liv är ju inte så tokigt.
Så varför ändra någonting som fungerar? 
Men det här går inte.
Ja den som lever får se.
Annars så kan man lika gärna vara utan nyårslöfte.
2017 var ett bra år och ett skit år. 
2017 gick iallafall jättefort.
Det är skönt.
Hoppas på att 2018 i alla fall bli bättre än 2017.
Gott slut!
Jag vet inte det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!