fredag 8 december 2017

Grattis bland annat

Fredag igen!
Dom kommer allt oftare numera.
Eller har jag fel?
Var är snön?

Känns som om mitt liv står lite still just nu.
Behöver nog ta ett jobbigt beslut kanske.
Orkar inte med jobbiga saker före jul.
Det ska ju vara jule frid just nu.

Vill passa på att säga grattis till en forskare
här på mitt jobb som heter Emma Frans.
Hon vann Stora Journalistpriset för årets röst.
Det var jättekul och det var hon värd.
Men jag som avundsjuk cyniker har ett litet horn i sidan där.
Hon vill verka på den goda sidan emot alla trollen
och alla dessa s.k. rasister därute.
Vad är en rasist förresten?
Kan man vara kritisk emot en politik eller kanske till
och med en grupp utan att vara en rasist?
Men det är en annan fråga.

Jag tycker att när man får makt så ska man vara väldigt försiktig med den.
Du sätter saker i rullning på ett helt annat sätt när du får makt.
Vad det gäller Emma Frans så ser jag en förändring.
Hon levererade med humor och värme så att man lyssnade och tog till sig.
Jag ser redan nu en förändring i detta.
Titta bara på hennes twitter inlägg som har förändrats ganska mycket allt eftersom.
Jag ställde också i min anonymitet en fråga i ett känsligt ämne
och blev då blockad på en gång.
Jag har också ställt frågor som jag gärna vill ha svar på.
Men hon liknar allt mer en vanlig pk-människa som inte svarar på vissa ämnen
för man vill inte väcka den svans som också finns inom vänster rörelsen.
Jag arbetar på en plats som omöjliggör att jag frontar henne öppet.
Jag skulle bli paria på en gång och skulle fasas bort så fort det gick.
Jag märker ju redan det då vissa sidor är blockade på min arbetsplats.
Men jag vill ändå säga att Emma Frans behövs för debatten.
Vi behöver båda sidorna av myntet.
Ett stort grattis som sagt men ta det försiktigt.
Bli inte en ny Henrik Schyffert!

Varför allt detta hat mot folk som Janouch och Bard?
Varfrö får inte Herrey eller Birro vara kritiska?
Vad är det som gör att Bali tros vara rasist?
När alla dessa brunmålas så är vi ju där igen.
Varför vågar vi inte prata om allt?
Vi måste få vara kritiska mot vårt land.
Alla skrek ut Charlie Hebdo men när en gammal gubbe skriver
på Aftonbladet så får han sparken för fel värderingar.
Varför inte betala med samma mynt?
Ord! Ta argumenten och såga dom!
Säg att han har idiotiska åsikter och allt annat.

Pocket Shop slutar sälja Janouch böcker!
Och en minister försvarar det!
Det är inget annat än åt helvete.

Morgan Johansson vill kriminalisera sexköp utomlands!
Ska svensk polis hänga i Gambia och arrestera Britta 63 år
för att hon köper sex av en 21-årig gambian?
Ska dom jobba undercover?
Undertiden så går nästan alla våldtäktsmän i Sverige och ler.

Varfrö ska vi tala så jävla vackert om detta landet?
SVT har Trump tisdag!
När ska vi sluta upp med detta hyckleriet?

Alla klagar på Leif Östling.
Särskilt Aftonbladet
Nästa dag så kommer tips på hur du undviker att betala skatt!
Alltså snälla!

Ska Dan Eliasson själv ta på sig att kolla när Torsten 45
går på gatan i Pattaya för att köpa sig lite sex?
Det är ju redan förbjudet i Thailand!
Varfrö inte sätta lite press på landet?

Suck!

Grattis Emma återigen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!