onsdag 20 december 2017

Om inte

Tänk om inte Sverigedemokraterna fanns?
Var hade vi varit då?
Hur hade Sverige sett ut idag?
Eller tänk om SD hade haft en mer human immigrations politik?
Hade Sverige varit en mindre polariserad plats då?
Hade vi haft öppna hjärtan som en politiker vid namn Fredrik sa?
Hade vi haft en större poliskår? Mindre brottslighet?

Tänk om helt enkelt.

Troligtvis hade vi haft ett annat parti med ett annat namn som rörde upp känslor.
Det vet vi ju inte eftersom det är en hypotes.
Men jag tycker oavsett hur stolliga och ev.rasistiska dom än är så behövs dom.
Alla behövs!
Oavsett om jag själv tycker Vänsterpartiet eller Miljöpartiet
är mycket värre så måste dom finnas.
Jag kommer inte ta avstånd från folk som lägger röster på ett galet parti i mina ögon.
Men jag kommer att tycka vad jag vill.
Och antagligen berätta om det.
För vi måste ha röster som uppmärksammar vad folk tycker och tänker.
Ian och Bert gjorde ju en hel del för Sverige.
Man kan tycka vad man vill om det.
Tokstollen Fridolin har åsikter som jag inte gillar men jag respekterar hans åsikter.
Sen att vissa påverkas av dumma idéer är en annan sak.
Vi måste bara bli lite smartare.

Men tillbaka till SD.
Jag skulle kanske ev. kunna lägga min röst på dom om dom inte hade så mycket galningar
i partiet.
För att bråka med etablissemanget bland annat.
Just nu så kan jag absolut inte kunna tänka mig rösta på V, MP, S, C eller KD.
Då finns det inte så många kvar.
Jag vill ju att någon företräder det jag tycker är viktigt.
Att folk väljer parti efter om man höjer barnbidraget år inte att vara smart enligt mig.
Eller att man inte avskyr när årets julklapp blir en el-cykel.
Tänk efter där!

Vi behöver debatten om tiggare eller ensamkommande.
Det behövs en Katerina Janouch som raljerar med grova ord.
Alexander Bard är en tokstolle tycker en del.
Jag säger att han behövs.
Vi har en Alexandra Pascalidou och en Veronika Palm det räcker så.
Dom behövs men gärna inte fler av dom.

https://motpol.nu/oskorei/2014/08/30/vad-hande-egentligen-i-rotherham/

https://www.dn.se/nyheter/varlden/polischeferna-blundade-for-tusentals-overgrepp-pa-barn/

Kan sånt här hända i Sverige för att vi är tysta?

Jag vet att det kan vara vilka män som helst som kan utföra detta.
Vi bortser från vart dom kommer ifrån eller annat.
Men nyheten måste ju komma fram.
Jag menar att allt som händer och sker måste tas fram och visas i dagsljuset.
Vi kan inte tysta ner detaljer för att det sticker i vissa ögon.

Nej Alexandra Pascalidou hederskultur finns inte överallt!
Ja vissa män är överrepresenterade i statisk.
MeToo är väldigt bra och viktigt men vi måste ju fortsätta.

Hur hade det gått om inte bland annat SD driver frågorna?
Hade V jobbat på dom?
Jag är lite tveksam minst sagt på den frågan.

Våldtäkten i Fittja visar vilka enorma rättsproblem och värderings problem vi har i Sverige.
När vi äntligen tog tillbaka den svenska flaggan från tok-rasisterna för en gäng år sedan
så var vi ju en bit på väg.
Vi MÅSTE våga prata om dom problem som finns inom svåra områden.

Sen måste vi ju lära oss att lyssna på vad som sägs.
Inte ur den mun det kommer ifrån.
Åkessons ord är idag godkända för att det är Löfvén eller Björklund som säger dom!
Skrik för i tusan inte rasist förrän det är rasism.

Rösta inte på SD.
Men att lyssna på deras åsikter är inte fel.
Alla har en röst.
Tänk lite längre än 100.- i barnbidrag.
Vad spelar 100 kronor för roll om inte ditt barn går säkert till skolan?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!