tisdag 5 december 2017

Lite trötta tankar

Har varit lite omotiverad ett par dagar nu.
Det är ju lite samma sak överallt.
Samma hat av religion och samma suckande över vad folk gör och inte gör.
Jag kommer aldrig ge upp förrän alla gudar är borta!
Gå ur svenska kyrkan nu!
Vi klarar oss utan dom!

På tal om gud och kyrkan så är julen på väg.
Men ingen riktig vinter i sikte.
Jag vill gärna ha 2 decimeter snö och 4 ninusgrader.
Och framför allt vindstilla. Blåst är jobbigt.
Blir Hagge i 16 dagar under jullen.
4-5 dagar själv också ser det ut som.
Med Harry (min hund)förstås.

Annars så är det samma sak i media och på nätet.
Samma hyckleri och samma tongångar samt sandlådefasoner.
Snälla låt oss slippa SD, V och MP i riksdagen efter valet 2018.
Jag tycker V och MP är farligare än SD i ranking just nu.
Kan och kommer SD ens kunna åstadkomma något om dom får en massa röster?
Tänk logiskt vad dom kan tänkas göra.
Stänga gränser? Vad betyder det?
Abortförbud? Knappast! Jag tror inte dom kan åstadkomma någonting.
Sd kommer med tiden att försvinna av sig själv eftersom dom inter har
någon bakomliggande ideologi eller historia att luta sig emot.
Vem minns Ny Demokrati?
Jag blir förvånad om SD ens finns kvar 2026 eller 2030.
Det har kommit nya värderingar och saker vi måste/vill bry oss om.
V och MP måste bort för dom förstör så mycket för att vi ska kunna åstadkomma något.
Skulle kunna tänka mig rösta på S och dom andra två försvann ut i rymden.

Annars läser jag mycket på framför allt twitter om folks åsikter i
segregationsfrågan och migrationsfrågan.
Finns gott om folk som kastar ut rasist kortet så fort dom kan.
Och spelar på tolkningar istället för vad som sägs.
Har roat mig flera gånger med att fråga folk om bevis för när dom
skrikit rasist åt någon.
Till exempel Katerina Janouch som blivit en galjons figur från två håll.
Hon är Darth Vader för vissa och en hjälte för andra.
Gott om folk som hävdar att hon är rasist men jag har inte fått ett enda bevis för det.
Inom SD finns det ju gott om bevis för främlingsfientlighet och i ett par fall
riktigt rasism.
Men Hanif Bali är ett annat exempel.
Man är inte rasist om man ifrågasätter systemet eller är kritisk mot
hur lätt ensamkommande får stanna till exempel.
Om jag vill ha bort tiggare hur kan jag då vara rasist?
Om jag tycker illa om marockanska gatubarn varför är jag rasist då?
Jag vill ju bara få bort dom från gatorna och den ev. brottslighet dom sysslar med.

Tro mig jag anklagar INGA brottslingar för det dom gör.
Jag avskyr hur flata svenska politiker är.
Tycker oerhört illa om dagens makthavare och den bild som media målar
upp Sverige i.
Vi har stora problem med rättväsende och massor av annat.
Det måste fram.
Vi måste våga prata om och jobba med dom problem vi har.
Det går inte att rädda alla från jordens alla hörn.
Detta med att låta en massa ensamkommande män komma hit håller inte.
Vårt samhälle rasar samman så småningom.
Och alla kvinnor som är kvar då?
Ni vet allt det där och har egna åsikter.
Många av er är trötta och orkar inte med allt.

Själv lägger jag min ekonomi på att hjälpa djuren.
Dom är i alla fall oskyldiga till allt.
Vi förstör och dom dör!
Skit i alla människor i jul och ge ett bidrag till en hotad djurart istället.
Jag hjälper framför allt elefanter den här julen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!