onsdag 13 december 2017

Ta ansvar

https://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/det-har-brottet-kommer-aldrig-att-klaras-upp/

Så här är det överallt i vårt Sverige numera.
Makten kommer undan allt ansvar för vad du och jag får stå ut med.
Detta är grunden till att SD får röster.
Så sluta nu att klaga på att folk är dumma i huvudet som röstar på SD.
Det fina så kallade PK-folket skiter ju i dig och mig för dom är
bara intresserade av att behålla makt lön och förmåner.
Vi måste få makthavare som vill förändra samhället.
Inte få makt under 4 år för att få en fet pension sedan.
Alltså med handen på hjärtat hur många tror uppriktigt på att Dan Eliasson
vill kan och bryr sig om svensk poliskår och vårt rättsväsende?
Han är inget annat än en pappers vändare som vill sätta avtryck
genom förändring utan att bry sig om dom som jobbar och sliter på fältet.
Han är en politiker!
Han bara måste bort från sin tjänst.
Det är inte brottslingarnas fel att det ser ut som det gör.
Det är dom som blundar förlåter och i vissa fall stödjer som är dom riktigt onda.
När folk som får betalt för att skydda oss inte gör det.
Ska man inte få sparken då?
Jag menar verkligen inte polisen för dom är hjältar som gör sitt bästa.

Ingen tar ansvar i Sverige 2017.

Många måste leva med att makthavare skiter i vad som händer.
Fina PK människor skriker troll åt alla som har avvikande åsikter.
Vissa av dom som hävdar sig vara emot rasism är ju rena rasister själva.
Vi blir styrda att bry oss om saker som inte sticker i ögonen på folk.
SVT och annan Stasi media skickar ut nyheter som vill få oss att tänka på annat.
Trump tisdag på SVT-morgon vad i helvete är det?
Hur påverkas vi i vår vardag av Trump?
Jag jag vet att i långa loppet blablabla.
Men jag vill ändå säga att hos oss på gatan inet mycket.

Men att en polisman blir beskjuten i sitt hem är en mycket större nyhet för dig och mig.
Så klart vi ska ha nyheter om NMR men glöm inte militanta islamister.
Hur mång krigsförbrytare gömmer sig i Sverige idag?
Hur fritt får inte alla kriminella hålla på idag?
Jag hoppas att jag aldrig behöver andvända mig av Dan Eliassons poliskår.

Jag tycker SVT ska ha Våldtäkts-tisdag istället.
Hur många våldtäkter skedde förra veckan?
Hur många personrån gjordes?

Sen kan vi ju ha pensionärs-onsdag.
Hur många pensionärer råkade illa ut förra veckan?
Fick samtliga pensionärer den hjälp dom behöver?

Jag är så trött på att inget händer och folk som basunerar ut
hur illa det är ställt i Sverige ses som landsförrädare till och med.
Vad gör Janouch och Bali för fel?

Vad gör Lööf Löfvén och Sjöstedt för rätt?
Tänk på det när det är dags att rösta.
får vi det BÄTTRE med någon av dessa?
Tror du det innerst?
Kommer vi inte få 4 likadana år om dom vinner?

Jag kommer som det ser ut nu lägga min röst på MED.
Vi bara måste få en förändring.
Till VILKET pris som helst.
Vi måste verkligen det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!