fredag 28 september 2018

Insändare


























Den här har snurrat runt lite på Facebook.
Och när jag läser den så håller jag med.
På allt? Eller inget?
Men är det här problemet?
Är det så här alla tänker?
Vems fel är vad?
Det är tydligt att avsändaren tycker en sak.
Och då ska vi tro att lyssnar på avsändaren så löser vi alla problem.
Men jag tror att nästan ingen har skyllt på invandringen.
Utan jag tror att alla skyller på integrationen
Och det är våra makthavare samt vart våra röster har hamnat.
Vi har uttryckt vårt missnöje i åratal och blivit brunsmetade för det.
Har man haft dessa åsikter så är man till och med nazist i vissa kretsar.
Jag har aldrig skyllt på en afghanska grupp när dom begått brott eller annat.
Jag vill bara att den enskilde afghanen får ett straff som motsvarar handlingen.
Precis som Lasse i Blomstermåla får straff för att ha misshandlat sin fru eller annat.
Likabehandling!
Vem har skyllt på kurder i Sverige?
Jag vet att Holmér gjorde det en gång!
Den har insändaren är skriven av en vänstermänniska som vill sätta dit dom rika.
Skatter är lösningen på allt.
Vi ska inte äga något!
Men insändaren tar inte upp den misslyckade integrationen som har pågått 
i Sverige under en väldigt lång tid.
Folkhemmet? Var det ett ideal som vi ska fortsäta sträva efter?
Har vi hjälpt afghanerna att lära sig baka bullar?
Ni som vill ha öppna gränser måste väl ändå ha en tanke på hur vi ska ta hand'
om dessa stackars krigsdrabbade flyktingar?
Vi kan ju inte sätta dom i Ställdalen och bara lämna dom vind för våg?
Vi ställer inga som helst språk krav eller annat.

La ner byskolorna?
Jag blir bara argare och argare nu.
Vem ska betala för hela vänstertänket?
Ska alla bo på södermalm och cykla?

Vi har hjälpt tusentals flyktingar under min levands tid och det är jag stolt över.
Jag har fått ta del av andra kulturer och lärt känna nya människor.
Jag vill ha ett mixat land men aldrig att jag vill ha ett kommunistiskt styre
där det råder tystnadskultur mot icke PK åsikter.
Jag tycker det är för jävligt att alla brunsmetar åsikter som har med integration att göra.
Ställ krav och ge en kram efteråt!

Vem har skyllt på somalierna?
Jag skyller på makthavarna.
Ni är bara ute efter makt utan att vilja göra skillnad.
Sänk lönerna för dom så det blir mer ideellt.
Skyll inte på missnöjda människor som blir drabbade av en misslyckad integration.

Vilka byggde dessa enorma miljonprojekt områden som är no-go zoner numera?
Var det dom som rev eller byggde folkhemmet?
Kommunism har aldrig fungerat!
Bara för dom som är rika nog för det.

Jag röstade inte på SD vid valet men kommer göra det vid ett ev. nyval 
för makthavarna fattar precis ingenting av det valresultat som kom nu.
Om 4 år är det värre än nu tänk på det.

Att privatisera är inte alltid bra.
Järnväg och annat är ju galet.
Men att skylla allt på borgarna är väl lika illa som att skylla på dom som
röstade på SD i Ställdalen?
Maktgalna politiker är inget bra recept för Sverige








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!