fredag 28 september 2018

Tänker på en fredag

Allt flöde i media gör att man får se saker man inte sett tidigare.
På gott och ont.
Jag blir oerhört ledsen över allt djurplågeri runt om i världen.
Det är precis alla djur som blir drabbade av den ondskan som vi människor står för.
Hur mycket ondska har vi i oss?
Varför fick vi denna totala empatisaknad över andra varelser?
Vi snackar istället om vilka som blir kränkta hit och dit.
Vi tror att veganer är lösningen på allt.

"för mycket soja skapar en dålig ryggrad"

Jag blir bara väldigt ledsen varenda dag.
Hela tiden

Vi pratar om grupper hit och dit i vissa ämnen men inte i andra.
Ibland tappar jag bara livslusten rakt upp och ner.
Jag blir verkligen deprimerad vid olika tillfällen.
Känns som om dom kommer allt oftare numera.

Det är så mycket skit som sker överallt inom alla områden numera.
Ska vi skita i det och ta fram det positiva?
Ska vi lyfta på mattan och lägga allt där?

Nu ska vi ändra alfabetet när vi bokstaverar också.
Vad är det med oss svenskar som gör att vi ska ut med detta?
Adam Bertil är bara två namn utan betydelse.
Men nu är det någon som har alldeles för lite att göra.
Jag blir så trött och min avsky för hela mänskligheten växer mer och mer.
Tävlar alla numera i åsikter som ska skapa rubriker?

Om vi nu ska tänka positivt ska vi då inte reflektera hur långt vi har kommit
i t.ex. jämställdhet innan vi bara tok-kör.
Alla människor tycker liksom olika i vad som är viktigt.
Vi behöver inte ta bort rubrikerna om pensionärer eller våldtäkter
för att någon vill lansera nya namn.
På nyheterna tyckte man det var viktigare med Adam Bertil än våldtäkten i Årsta.
PK gör så att vårt samhälle slits åt olika håll.
Sitt ner i båten någon gång.

Tänk på alla som blir drabbade av ondska någon gång istället för att bara
ta fram petitesser.
Och inte bara PK.

Deprimerad en fredag går det också!
Trots att AIK vann igår.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!