fredag 7 september 2018

Valet

Sista inlägget om valet 2018.
Vem är inte trött på detta?
Ska jag läsa ännu ett inlägg om val debatten som har varit ganska smutsig.
Nu kom ett upprop från Sveriges kändiselit (smaka på ordet) att vi inte ska rösta på SD.
Undrar hur det tas emot?
Sen kommer Mark och Jonas ut med åsikter.
Alla har ju rätt att tycka vad dom vill.
Bard och gänget har ju gjort det.
Men hur mycket trovärdighet kommer dessa människor med?
Är det någon av dessa som känns som en av folket?
Dom vill ju vara lite finare och bättre än oss andra.
Blir inte hela grejen bara ännu ett vedträ för svansen kring SD?

Själv tycker jag SD gör bort sig i stort sett dagligen numera.
så dom tar hand om dålig publicitet alldeles själva.
När vårdanställda gick ut och sa grejer om SD i abortfrågan så känns ju det trovärdigt.
Dom är ju professionella i det ämnet.
Kan inte kändisar bara kommentera kultur frågor?
För mig blir det som om jag ska tycka till om vilken båtmotor som är bäst.
Jag har absolut ingen aning.
För jag har knappt båt.

Den svenska polariseringen fortsätter ju när en grupp lite finare ska berätta
för dom som inte fattar någonting vad som är bäst för Sverige.

Min egen far är gift med en som påstår att jag är lite sämre eftersom jag
inte är akademiker.
Hon har ju läst en massa böcker så då är hon lite mer kunnig i ALLT än vad jag är.
Det låter ju klokt eller hur?

När bror duktig ska berätta för folk så omyndigförklarar dom alla andra.
Vi har en framstående forskare här på min arbetsplats som pratar om fakenews
och källkritik bland annat som ett slags skydd från den okunniga massan.
Det får också vanligt folk att gå "bananas".
Man kan inte sitta på höga hästar och se ner på folk.
Det blir ju ett slags klass samhälle av det och skapar bara misstro mot etablissemanget.
Ja visst kolla på Trump!

Nu vill jag att valresultatet ska komma så vi får ta ställning vad vi tycker då.
Själv önskar jag av hela mitt hjärta ungefär följande resultat

Miljöpartiet 1,6 % ut ur rikdagen för evigt!
V   4,5 %      
Dom behövs som en röst som motpol
FI  0,0 %
Bakåtsträvare som inte jag vill veta av. Frågan (jämställdhet) måste tas tillbaka till ALLA
S  10-12 %
Vore underbart om hela sossegrejen avvecklades i Sverige.
En ny rörelse som försvarar dom riktiga arbetar yrkena som t.ex. vårdarbetare.
L  12-15 % 
Jag tror ändå att jag är en slags liberal
C  5-6 %
Annie kan avgå och någon ny komma fram. Centern behövs för miljön och glesbygdens skull.
Men inte för immigrationen. där skall dom bara lägga ner sin röst.
M  25-30 % .
Bra med ett stort parti annars blir det bara en dålig pytt-i-panna
SD  8-10 %
Håll grytan kokande. Frågan måste vara framme på bordet . Lag och ordning t.ex.
MED 8-10 %
Kräv att många myndigheter och verk läggs ner. Kolla Public Service om det ska finnas kvar.
Övriga resten.....

Detta är ju en omöjlighet men i mitt Nangijala så är det så här.

På söndag så är det spännande men på måndag är det samma jävla måndag.
Likadan dag som alla måndagar.
För inte tror väl någon på förändring?
Oavsett om  SD eller S blir störst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!