onsdag 12 september 2018

Saknas

Onsdag mitt i veckan och det känns sisådär.
Ett jäkla skitval och allting känns sisådär.
På mitt jobb är det likadant som alltid.
Jag saknar fortfarande en bra jobbarkompis!
Varför ska det vara så svårt att hitta en vettig person och fika med?
På alla mina arbetsplatser som jag tidigare varit på så har det funnits
folk som jag kan ty mig till.
Men på nuvarande är det kört!
Det jobbar mestadels rena muppar här.
Plus tanter!
Tanter som är trevliga men inga som jag vill umgås med.
Vad betyder egentligen en bra jobbarkompis?
Hur mycket är det värt att ha en sådan?
Är du villig att sänka lönen?
Mindre semester?
Eftersom du är 1/3 av din tid på jobbet så är det väl viktigt?
Säger inte att jag söker en barndomsvän som man går igenom allt med.
Men någon att lätta lite på trycket med.
Någon som förstår arbetssituationen.
Någon som kan ta gnället mot chefen eller man kan prata lite privat liv med.
Jag saknar bara någon.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!