fredag 21 september 2018

Vad händer nu då?

Det finns en hel del dåliga vinnare och förlorare därute.
Vem är värst?
Vilka ska göra vad med vilka?
Vem ska ta ansvar för Sverige?
Vilka extremister är värst?
Frågorna är många och svaren få.
Makten är jätteviktig men att hållas ansvarig är inte det.
Jag skiter ärligt talat vilka som hamnar vart.
Men jag vill ha svar på sakfrågorna.
Vem vill minska våldtäkterna?
Vill dom inte ens det?
Ska vi betala priset för den politik vi för idag?
Att vi ska ta tag i problemet säger alla.
Men vilka VILL verkligen det?
Tänk nu inte alla män för det går ju inte.
Va lite mer öppen än så.
Nollvision inom trafiken är ett mål som bara uppnås genom att inga bilar tillåts.
Det är ett mål som inte går att genomföra.
Vi kan inte heller få ett Nangijala utan brott.
Men vi kan få ner statistiken.
Mycket!
(Äldre)Rånen också.
Det är likadant med alla brott.
Men då måste viljan vara där.
Har rätt personer rätt vilja?
Jag frågar ofta ”eliten”(olika personer varje gång) vad dom vill göra åt problemen.
Men möts alltid av tystnad.
Sakfrågorna är bara viktiga om det passar deras egen agenda.
Så med det menar jag att brottsligheten aldrig kommer minska i Sverige
förrän rätt folk blir utsatta för brottslighet.
Men dom flesta bor på ”rätt” ställe så det lär väl inte ske.

Jag blir bara väldigt arg och ledsen på den flathet som genomsyrar Sverige numera.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!