fredag 23 september 2011

Malmö-helg

Efter den tragiska cykelolycken vid Slussen igår så undrar jag ännu mer hur
cyklisterna leker med hälsan varje gång dom cyklar i den "egoistiska" trafiksituation
som det ändå är i Stockholm?
Tyvärr kommer det säkert ske fler gånger
eftersom jag tror det främst är ett beteende o
och inte hur korsningar m.m. är utformade.
Cyklisterna är minst lika stora bovar som bilisterna
för vi som går får akta oss hela tiden för cyklister som kör mot rött m.m.
Och att lösningen är at förbjuda lastbilstrafik vissa tider är ohållbart tycker jag.
Vi måste ändra våra beteenden i grunden tror jag.
*********
Då är det fredag eftermiddag och snart dax för hemgång från jobbet.
Det blir inga inlägg här före måndag eftersom jag åker till Malmö för att
se MFF-AIK på söndag eftermiddag på Swedbank Arena så håll till godo...
Ha nu en trevlig helg allihopa.......
***********
.......seeya.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!