fredag 2 september 2011

Ryggskott

Jaha då ligger jag här med ryggskott.
Fick det på jobbet av en vanlig kroppsvridning.
Det sa bara pang!
Efter att ha legat på ett skrivbord med lite Ipren och Alvedon i kroppen.
Så fick jag hjälp av alla snälla på jobbet att hitta en naprapat akut.
Dom satte mig i en taxi och jag begav mig till
Naprapaten på Sankt Göransgatan på kungsholmen.
550:- senare så är allt minst lika illa som innan.
Det måste ju vara dom snabbbaste pengarna som finns att tjäna?
Var där i ungefär 25 minuter.
Lite insmort linniment och lit strech tips var det som han bidrog med.
Hmmmmm känner mig lurad.
Kom hem till slut efter en jobbig färd i tunnelbanan
Taxi gick inte,för det var snudd på omöjligt att komma in och ur bilen.
Min sambo(Anette) ska ha en stor eloge för den enormt bra hjälpen jag får hemma.
Man blir verkligen handikappad av ryggskott. Kan inte göra nånting nästan.
Skulle ju haft en kanonhelg.
************
Robinson tjejerna fortsätter att göra mig besviken!
Paolo tuff och bra!
***********
Ungern-Sverige idag! Kan bli en rysare.Zlatan tror fortfarande vi kan vinna gruppen.
Tja det gäller att tro in i det sista! Men vinst mot Holland tror jag inte på.
***********
Kollade in ett par klassiker på Tv´n i natt
I,The Jury (hette Jag Är Lagen på bio i Sverige) från 1982.
Med Armand Assante som Mike Hammer som i mina ögon en film som
fortfarande håller. Det skulle tydligen blivit fler filmer men det blev aldrig någon succé.


Sen såg jag Convoy med Kris Kristoferson i regi av Sam Peckinpah.
Kom ihåg den som en cool rulle men den höll inte måttet.
Manuset är ganska bisarrt.
Och det finns inte mycket logik i den inte.

***********
Saknar  Bangura!
***********
Kollar någon på Friidrotts-VM? Ingen pratar om det i alla fall!
***********
Börjar längta efter att få köpa hoj och ta körkort.
Det blir nog en  Honda CBF600 till att börja med.
Verkar lagom för mig.
***********
s.e.e.y.a.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!