onsdag 28 september 2011

Poliser och prostitution

En herrans lång tid gick det för polisen att komma eller ska jag skriva strunta i en
utryckning till en skottlossning i Östberga utanför Stockholm.Ska det göra det?
Varför tog det så lång tid?
Det debatterades det i morgonsoffan på SVT idag.
Där satt en politiker som ville tjäna ihop lite poäng till sitt parti och en polis som förklarade att
han tjänade för lite och hade för mycket att göra.
Alltså satt båda där och fick fram sin åsikt på sitt sätt.
Men vad tänker jag då jag hör dom båda?
Jag tänker direkt att vi måste få fram politiker som gör sitt jobb
och att poliserna måste få bättre villkor.
Enkelt så,men hur ska vi nå det målet då?
Tja skattehöjningar är ju en väg.
Kommer vi få fler poliser på våra gator när skatten höjs?
Jag skulle gå med på en skattehöjning alla dagar i veckan
om jag visste att dom pengarna gick till
fler poliser och bättre säkerhet för mig och alla andra.
Vi har ju alla sett vad sänkta skatter ger.
Mer pengar i plånboken!
Och det gjorde ju alla glada,men till vilket pris?
Sämre skola,sämre polisbevakning,neddragen brandkår m.m.
Är det enbart skatternas fel?
Kommer vi verkligen få mer och bättre samhällsservice när eller rättare sagt om
sossarna vinner valet?
Tja ni som tror det röstar på dom  och vi som inte tror det röstar inte på dom.
Kanske inte så enkelt men ungefär så.
Om vi istället prioriterar vad samhället behöver mest
och lägger resurserna där.
Och går uppifrån och ner
så får vi se vad vi får över till sånt som inte är lika viktigt.
Är bibliotek,museér,simhallar m.m. lika viktigt som polisen,skolan,brandkår m.m.?
Lönerna måste väl också ses över?
Politiker,kommunpampar,generaldirektörer ska dom ha så höga löner?
En generaldirektör tjänar massor.
Hur många poliser eller lärare får vi på varje generaldirektör?
Varför ska det vara så svårt att hitta en generaldirektör
som inte kräver så hög lön?
Många frågor.
Men jag hoppas att det någon gång händer "rätt person fel saker" så vi får någon som kan
besluta om det folket vill ha.
*****************
Family Guy är en favoritserie som t.o.m skapar tankar som jag tar med mig i min vardag.
Det var ett avsntt igår som handlade om prostitution.
Poängen var som följer:
Prostitution är olagligt dvs. man får inte sälja eller köpa sexuella tjänster.
Men om jag köper sex av dig och vi sätter upp en kamera och filmar allting.
Då är det porrfilm och då är det okey!
Hmmmmm låter lite konstigt tycker jag.Kan någon förklara det för mig?
Det är för övrigt en vansinnigt rolig serie.......
**************
..............seeya......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!