onsdag 5 november 2014

Filmtajm

Det var ett tag sedan........



R.I.P.D – en bra rolig action film i Men In Black anda.
Jeff Bridges gör en aldrig besviken.
Fröken Parker är bättre och bättre.
Träigast är väl Reynolds?
En solklar 3 av 5.
Snudd på 4! Ser nog om den snart!




Life Of Pi – En underbar vacker film som verkligen värmer när man ser den.
Har nog aldrig sett något liknande och det är alltid kul med nytt.
Lite av en Forrest Gump liknande historia.
Oerhört vacker.
Det enda jag ångrar är varför såg jag inte denna på bio?
Eller varför har jag inte sett den tidigare?
Betyget kan nog inte bli annat än 5 av 5 med andra ord ett slags mästerverk.
Och jag kommer absolut se den igen.

Dallas Buyers Club – 4 av 5.
Oj va bra skådisar.
Oj vilka scener och miljöer.
Känns väldigt äkta och sårbart.
En toppfilm som fick lite Oscars.
Jag förstår varför.
Matthew är bara så himla bra.
Det enda som saknas är det där som gör att jag vill se den igen och igen och igen.
***************
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!